Cvičenie môže byť aj zábava

0

Jedným z problémom našej doby je nedostatok času na oddych a aktívny športový život. Celý deň pracujeme, večer sa venujeme rodine, či priateľom a večer padneme do postele unavení a neoddýchnutí. Je ťažké nájsť si chvíľku pre seba, ale ak si ju už nájdeme, tak ju treba poriadne využiť. Pre vyčistenie hlavy a naštartovanie nášho tela existuje hneď niekoľko zaujímavých cvičení, ktoré nám nezaberú viac ako hodinu denne.

Aerobic

Zdroj: http://aerobics-online.co.uk

Slovo aerobic znamená v preklade „spolu s kyslíkom“. To potvrdzuje, že pri cvičení aerobicu sa do srdca a pľúc dostáva veľké množstvo kyslíka, a tým sa vaše telo, jeho pravidelným cvičením, stáva zdravšie a odolnejšie. Ďalšou výhodou cvičenia aerobicu je rýchly úbytok hmotnosti, lepšia pohyblivosť, kondícia, či väčšia pružnosť svalov a šliach. Pri cvičení sa sústredíte na choreografiu, a tak vypínate všetky ostatné rušivé elementy v mysli. Aerobic sa stal základom pre množstvo ďalších fitness a tanečných cvičení, pretože ako jeden z prvých spájal hudbu s klasickou gymnastikou, strečingových cvičením a tancom. Jeho korene siahajú až do 60tych rokov, kedy vznikol pod taktovkou Američana Kennetha H. Coopera. Dnes už existujú rôzne druhy aerobicu, môžete si vybrať zo Step aerobicu, Kick-box aerobicu, či Dance aerobicu. Podľa obtiažnosti sa delí na low, high a high-low impact aerobic. Pre rôzne formy a štýly je vhodný pre všetky vekové kategórie, pre mužov aj ženy.

Zumba

Energická zumba sa zrodila v polovici 90tych rokov v Kolumbii. Jej autorom je fitnes tréner celebrít, Alberto Perez, ktorý spojil prvky aerobicu, latinsko-amerických tancov a hip-hopu, aby vytvoril cvičenie, ktoré je zároveň zábavné a zdraviu prospešné. Zumba je skvelý spaľovač tukov, dodá vám novú energiu a naučíte sa základy mnohých latinských tancov. Či už je to salsa, merengue,reggaeton, flamengo, cha-cha, či cumbia, pri cvičení zumby zistíte, že to nie je len o trápení sa pre peknú postavu, ale naozaj vás to baví. Dnes už existuje i ďalšia odnož zumby, hip-hop zumba, ktorá prepája prvky latina s hip-hopom. Pre rýchlejšie tempo a ťažšie choreografie je tanečné cvičenie zumba vhodné najmä pre mladšie kategórie. Základné kroky zumby si môžete pozrieť na stránke: www.youtube.com/watch?v=qsSrq3HBa7A

Port de bras

Zdroj: http://balletbootcamp.com

Po veľkom úspechu zumby sa na Slovensko dostala aj cvičebná novinka Port de bras. Sériu cvikov a tanečných figúr vytvorili dvaja muži, ruský tanečník Vladimir Snezhik a španielsky tréner Julio Dieguez Papí. Ide o tanečné cvičenie, zaradené do takzvaného „tréningu tela a duše“ a zahŕňa balet, moderný tanec, strečing, či silový tréning. Port de bras je vhodný pre ženy aj mužov, ktorí túžia znížiť hmotnosť a vytvarovať svoju postavu. Okrem toho sa cvičenie podieľa na rozvoji pohybovej koordinácie, zlepšuje držanie tela a učí správne cítiť rytmus hudby. Port de bras pôsobí priaznivo aj na duševnú stránku osobnosti. Pomalá hudba a precítené kroky vyčistia vašu myseľ, zbavia vás napätia a stresu a zrelaxujú vaše unavené telo. Cvičenie je vhodné pre úplných tanečných začiatočníkov, pre rôzne vekové aj hmotnostné kategórie. Port de bras, v podaní jeho zakladateľov, si môžete pozrieť na stránke: www.youtube.com/watch?v=4Ji09sLmfnY&feature=related

Share.

About Author

Lívia Boorová sa narodila v roku 1986 v Trenčíne, v znamení panny. V rokoch 2002 až 2006 navštevovala Obchodnú akadémiu Milana Hodžu v Trenčíne. V roku 2011 získala akademický titul Magister na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave, v odbore masmediálna komunikácia. V súčasnosti pracuje ako šéfredaktorka lokálneho periodika - Staroturianskeho spravodajcu, ako redaktorka pre TV Sen a pre magazín Vitalne.sk. Medzi jej záľuby patria písanie, čítanie, spoznávanie nových ľudí, zábava, šport, kozmetika, či cestovanie. Žije v Starej Turej.