Byť v chlade nie je až také zlé

1

Všade samá zima a mráz. Ľudia sa radi počas zimných období zabalia do svojich perín a sú radi, že zimu strávia v pohodlí a teple. Ale ako sa hovorí, každá minca má dve strany. Môžete spraviť to, že prežijete zimné obdobie v teple a budete tak rozmaznávať svoj organizmus.

Známym faktom je, že otužovanie je veľmi prospešné organizmu. Otužovaním pomáhate svojmu telu, aby bolo odolnejšie voči chladu. Otužovaním si upevníte zdravie, zlepšíte si telesnú zdatnosť.

Existujú dve formy otužovania a to rekreačné a športové. Rozdiel medzi týmito dvoma formami je tá, že pod rekreačným otužovaním rozumieme postupné sprchovanie sa pod studenou vodou a športovanie počas celého roka, teda aj v zime. Počas zimného obdobia môžete športovať vo voľnej prírode, a to napríklad behaním alebo bicyklovaním v ľahkom úbore.

Ďalšou formou otužovania je športové otužovanie. Pod športovým otužovaním sa chápe plávanie voj vode, ktorej teplota je nižšia ako 10 stupňov Celzia za každého počasia. Pod týmto pojmom sa rozumie zimné plávanie, ktoré je registrovanie medzinárodnou plaveckou federáciou FINA.

Zdroj: http://pure-life-living.blogspot.com

Ak chcete vedieť či ste schopný otužovania, musíte spĺňať niekoľko podmienok. Prvou je, že musíte prejsť zdravotnou prehliadkou u lekára a na základe jeho odporúčania môžete začať s otužovaním. Ďalšia podmienka je tá, že keď chcete plávať v zime musíte mať viac ako 17 rokov. U detí udeľuje výnimku telovýchovný lekár. Najlepšie je vraj začať so zimným plávaním ešte pred dovŕšením 40 roku života. Po štyridsiatke organizmus už nie je v takej forme ako v mladšom veku, preto každý kto chce začať s otužovaním musí prejsť dôkladnou lekárskou prehliadkou a len so súhlasom lekára môže začať s týmto procesom.

Ak sa chcete začať otužovať v pohodlí domova, môžete začať tak že sa budete každé ráno sprchovať s počiatku vlažnou vodou a potom neskôr budete teplotu pomaly znižovať. V zime sa odporúča sprchovať 1-3 minúty a v lete 3-5 minút. V sprche rozhodne len tak nestojíte ale dôležité je to aby ste sa neustále pohybovali. Keď sa dosprchujete utriete sa do sucha s uterákom a dáte si zahrievacie cviky. Dôležité je aby ste počas celého otužovacieho procesu boli v pozitívnej nálade a ak ranné sprchovanie nestíhate tak ho jednoducho vynechajte a dajte si ho večer. Večerné sprchovanie ranné nenahrádza ale iba dopĺňa a ráno sa treba sprchovať dvakrát tak dlho ako večer.

Share.

About Author