Buďte fit aj v zime. Pomôže kalanetika a pilates

1

Aj počas chladných zimných mesiacov potrebuje naše telo pohyb. Pobyt na čerstvom mrazivom vzduchu nás môže stáť zdravie, preto je najlepšou cestou k udržaniu kondície domáce cvičenie.  Ideálnym cvičením pre vaše domácnosti je pilates alebo kalanetika.

Pilates pre telo aj myseľ

Ide o odlišné druhy cvičenia, ale majú aj veľa spoločného. Pilates je systém cvikov, ktoré zapájajú telo aj myseľ, prostredníctvom série kontrolovaných pohybov. Založil ho Joseph Pilates, najprv ako cvičenie pre detektívov. Neskôr ho začali využívať doktori pri rehabilitácii imobilných pacientov. Z policajných staníc a nemocníc sa dostal do fitness centier. Súbor cvikov je zameraný na precvičovanie hlbokého svalového tkaniva, ktoré obopína kosti. Okrem toho privádza kyslík do všetkých životne dôležitých orgánov a zlepšuje celkovú koordináciu. Pilates slúži ako účinná prevencia proti skolióze a osteoporóze, dokonca zabráni vzniku artritídy.

Pilatesova metóda cvičenia

Kalanetikou na problémové partie

Kalanetika je súbor ľahkých a účinných cvičení, ktoré spevňujú postavu a dokážu navrátiť stratenú pružnosť a ohybnosť. V osemdesiatych rokoch začala Callan Pinckney s touto cvičebnou metódou kalanetickú revolúciu. Kalanetika sa stala módnym hitom, cvičili ju ženy po celom svete. Výhodou cvičenia je jeho presné zameranie na problematické partie. Každý súbor cvikov je určený na posilnenie inej časti tela. Lekári ju odporúčajú ako rehabilitačné cvičenie pri problémoch s chrbticou.

V čom sú rozdielne?

Kalanetika

Rozdiel medzi týmito dvoma metódami je najmä v intenzite a počte cvikov. Pri kalanetike sa každý sval na tele posunie najviac o dĺžku palca a opakuje sa pätnásť až dvadsaťkrát. Pilates je zložený z viacerých cvikov, ktoré sa veľakrát neopakujú a pohyby sú oveľa predĺženejšie ako pri kalanetike. Niekedy až na dĺžku lakťa. Pri pilatese sa často používajú rôzne pomôcky. Často sa cvičí s loptou alebo gumou. Kalanetika využíva iba telo a jeho silu, nepoužívajú sa pri nej žiadne nástroje.

Čo ich spája?

Obe cvičenia majú aj veľa spoločných menovateľov. Pri ich cvičení môžete zhodiť nadbytočné kilogramy, posilníte si svalstvo a zlepšíte kondíciu. Cvičenie pilatesu a kalanetiky odbúrava stres a prečistí vašu myseľ. Uvoľníte sa a hodíte všetky problémy za hlavu.

Share.

About Author

Lívia Boorová sa narodila v roku 1986 v Trenčíne, v znamení panny. V rokoch 2002 až 2006 navštevovala Obchodnú akadémiu Milana Hodžu v Trenčíne. V roku 2011 získala akademický titul Magister na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave, v odbore masmediálna komunikácia. V súčasnosti pracuje ako šéfredaktorka lokálneho periodika - Staroturianskeho spravodajcu, ako redaktorka pre TV Sen a pre magazín Vitalne.sk. Medzi jej záľuby patria písanie, čítanie, spoznávanie nových ľudí, zábava, šport, kozmetika, či cestovanie. Žije v Starej Turej.