Ľahký spôsob ako schudnúť

0

Každý kto sa rozhodne zhodiť pár kilogramov by si prial, aby to bolo efektívne a rýchle. Je to vôbec možné? Ak človek naozaj chce a dokáže dodržať isté zásady, tak určite.

Nevyhnutná vláknina

Zdravé chudnutie určite nepôjde bez toho, aby ste zmenili stravovacie návyky. Čo k tomu vlastne patrí ? Namiesto bieleho pečiva začnite konzumovať tmavé celozrnné pečivo. Oba druhy sú síce kaloricky rovnako výdatné ale tmavé pečivo obsahuje viac vlákniny. Tým pádom lepšie prečisťuje črevá a zlepšuje ich peristaltiku.

Čaro čistej vody

Zdroj: http://healthylifestylealternatives.com

Ďalším dobrým krokom bude ak prestanete piť sladké a sladené nápoje, ktoré obsahujú veľa cukru. Ideálne je keď cukry príjmate vo forme ovocia a to hlavne počas raňajok, kedy potrebujete dostať do tela energiu. Najlepšou voľbou je piť čistú vodu a minerálne vody. Minerálne vody, ktoré obsahujú 1 a viac gramov minerálov na liter, treba piť striedmo, maximálne 0,5 l za deň. Minerálne vody nie sú vhodné na pravidelnú konzumáciu, ale skôr iba ako doplnok. Obyčajná čistá pitná voda je teda ideálna.

Ďalšiu vec, ktorú pri chudnutí musíte jednoznačne obmedziť sú mastné a tučné jedlá. Najlepšie je konzumácie vyváženej kombinácie bielkovín a tukov, alebo bielkovín a sacharidov. Poradíme vám kde potrebné množstvo bielkovín, tukov a sacharidov hľadať:

Bielkoviny:

  • chudšie druhy mäsa ( ľubovoľné bez veľmi prerastených kusov)
  • ryby
  • vaječné bielky (v rozumnej miere aj celé vajcia)
  • netučné mliečne výrobky (tvaroh..)
  • isté druhy zeleniny (fazuľa, šošovica)
  • obmedzené množstvo syrov
  • proteínové nápoje

Sacharidy:

  • celé ovsené (prípadne ražné) vločky
  • cestoviny z tvrdej pšenice
  • zelenina
  • ovocie
  • ryža
  • celozrnný chlieb

Tuky:

  • rybí olej (kapsuly s rybím olejom)
  • ľanový olej
  • olivový olej
  • orechy (hlavne vlašské)

Zdravá strava nestačí

Síce je zmena stravovania najzákladnejším spôsobom ako schudnúť, nevyhnutné mať aj pravidelný pohyb. Najlepšie je, keď začnete pravidelne cvičiť aspoň 3x do týždňa. Náhradným riešením môžu byť aj pravidelné prechádzky. Aspoň 40 minút mierne zrýchlenej chôdze denne určite prospejú vášmu telu.

Share.

About Author