To pravé orechové pre vaše zdravie

0

Malé, chrumkavé a veľmi chutné. Čo však o tejto pochutine nie je až také známe, je že sú vďaka svojmu zloženiu aj veľmi zdravé. Reč je o orechoch.

Zaujímavosťou je hlavne to, že samotným orechom sa hovorí tiež vegetariánske mäso. A to hlavne preto, lebo orechy obsahujú veľké množstvo bielkovín, ktoré sa vyrovnajú množstvu bielkovín obsiahnutých v mäse, mlieku a vajciach. Ich pravidelnou konzumáciou, môžete zlepšiť svoj zdravotný stav.

Výhodou orechov je hlavne v tom že ich môžete konzumovať počas celého dňa či už v práci, keď ich máte na svojom pracovnom alebo počas dňa keď oddychujete. Rovnako aj pri chudnutí alebo snahe o udržanie štíhlej línie. Je totiž určite lepšie dať si poriadnu hrsť orechov ako smažené zemiakové lupienky.

Prečo sú ešte orechy zdravé?  Odpoveď je jednoduchá. Orechy obsahujú skupiny vitamínov ako vitamín B, D, E a betakarotén. Taktiež obsahujú veľa minerálnych látok ako horčík, selén, mangán a železo. Spolu s vitamínom B výživne pôsobia na každú bunku nervovej sústavy. Niektoré druhy orechov sú bohaté na nenasýtené omega 3-mastné kyseliny, ktoré priaznivo pôsobia na vaše srdce. Výhodou omega 3-mastných kyselín je hlavne v tom, že znižujú cholesterol vo vašom tele. Zasa mandle a arašidy obsahujú olej, ktorý má vynikajúce účinky na vašu pleť.

Najznámejšími orechmi, hlavne u nás, sú vlašské orechy. Vlašské orechy obsahujú nenasýtene omega 3-mastné kyseliny, draslík, fosfor, železo a vápnik. Tieto látky pomáhajú ľudom, ktorý majú zlý krvný obeh a trpia ochorením srdca. Vlašské orechy obsahujú zinok, ktorý zlepšuje imunitu organizmu. Výhodou je aj to, že obsahujú nízky obsah sodíka, čo je dobré hlavne pre ľudí, ktorý trpia obličkovými ochoreniami.

Zdroj: http://www.nutofthemonthclub.com

Nie málo známe sú u nás aj arašidy resp. búrske oriešky. Arašidy sú bohaté na bielkoviny a obsahujú olej, ktorý blahodarne pôsobí na vašu pleť. Mnoho ľudí je však na arašidy alergických.

Pistácie sú bohaté na železo a vlákninu. Popritom obsahujú aj veľa provitamínu A.

Do kategórie orechov patria aj mandle, kešu oriešky, kokosové orechy, para orechy, pekanové orechy, lieskové orechy a píniové orechy. Orechov je veľa a každý druh má svoje špecifické ale ja podobné vlastnosti. Konzumácia orechov je veľmi zdravá, a preto sa všeobecne odporúča konzumovať denne aspoň za hrsť orechov, ktoré určite zlepšia váš zdravotný stav.

Share.

About Author