Zdravie vo forme šalátov

0

O zdravom životnom štýle sa toho všade veľa píše. Vari najdôležitejším pravidlom je stravovať sa zdravo a vyvážene. Dobrým doplnkom k zdravému životnému štýlu je konzumácia zeleniny s rôznymi ingredienciami z ktorých sa dajú vytvoriť chutné šaláty.

Výhodou samotných šalátov je tá, že nie sú veľmi kalorické a môžu sa konzumovať takmer hocikedy. Tu je pár tipov ako si pripraviť zdravé a chutné šaláty.

Andalúzsky šalát (5 porcií)

Na prípravu šalátu potrebujete: 500 g zrelých rajčín, 200 g zelenej papriky, 50 g cibule, 2,5 až 5 šálok uvarenej ryže, 1 lyžica olivového leja, soľ, čierne korenie, ocot a petržlenová vňať.

Rajčiny nadrobno nakrájajte, papriku pokrájajte na malé kolieska a cibuľu na plátky. Uvarenú ryžu zamiešajte s cesnakom, ktorý pretlačíte a zmiešate so soľou a čiernym korením. Potom nadrobno nakrájajte petržlenovú vňať a zmiešajte ju s ostatnými ingredienciami. Celý šalát podlejete octom a poriadne všetko premiešajte. Šalát sa podáva chladený.

Kurací šalát (2 porcie)

Zdroj: http://www.specialk.com

Na prípravu šalátu potrebujete: 200 g kuracích pŕs, 3 rajčiny, 2 papriky, 1 šalátová uhorka, 1 cibuľa, 1 hlávkový šalát, 1 jablko, soľ, citrón, olivový olej a sójovú omáčku.

Kuracie prsia nakrájajte na pásiky, osoľte, pridajte trocha sójovej omáčky a zľahka orestujte na troche oleja.Nechajte dusiť približne 10 min. Na plátky nakrájajte rajčiny, papriku, uhorky a cibuľu. Šalátové listy nakrájajte na drobno. Možte aj natrhať na kúsky alebo nechať väčšie listy. Osoľte a pokvapkajte citrónom. Keď sú kuracie prsia hotové, pridajte ich do šalátu. Tento šalát sa dá podávať s teplými kuracími prsiami, ale môže sa servírovať aj so studenými. Pre labužníkov odporúčam k hotovému šalátu pridať na plátky nakrájané jablko.

Sójový šalát (2 porcie)

Na prípravu šalátu potrebujete: 100 g sójového mäsa, jogurtovú zálievku, 1 väčšiu cibuľu, 1 dl octu, 1 lyžicu olivového leja, 2 väčšie sterilizované uhorky, soľ, čierne korenie, cukor a worchesterskú omáčku.

Jogurtová zálievka: 150 g jogurtu, 1 lyžica Dijonskej horčice, 2 lyžice citrónovej šťavy, 2 lyžice vinného octu, 1 roztlačený strúčik cesnaku, mleté čierne korenie. Všetko zmiešame a necháme odležať v chlade.

Uvarené sójové kocky zmiešajte v miske s cibuľou a uhorkami. Osoľte, okoreňte, pridajte trochu cukru, ocot,  jogurtovú zálievku a olivový olej. Dochuťte worchesterskou omáčkou a dobre zamiešajte. Nechajte odstáť v chladničke.

Dúfame, že vám recepty na prípravu chutných šalátov budú inšpiráciou.

Share.

About Author