Aqua aerobic na rýchle spálenie kalórií

0

Nešportujete, pretože vám prekáža dehydratácia či spotené telo? Máme pre vás cvičenie, ktoré je príjemné, nespotíte sa pri ňom a zaručene vám nebude príliš horúco. Aqua aerobic spája to najlepšie z posilňovania a aerobicu a môžu sa mu venovať aj neplavci.

Aqua aerobic

Veľkou výhodou vody je, že 30 minút vodného aerobicu nahradí 120 minút obyčajného aerobicu. Môže za to odpor vody, ktorý zvyšuje intenzitu cvičenia. Do cvičenia je zapojená celá pohybová sústava a tempo hudby pomáha udržiavať vaše svaly v rytmickom pohybe. Riziko zranenia je veľmi malé. Vo vode si nemôžete zraniť chrbticu, kolená ani lakte. Voda vaše telo pred otrasmi ochráni. Cvičenie sa skladá z pohybov, podobných tanečným krokom a z pohybov paží a rúk. Aqua aerobic je väčšinou sprevádzaný pomalšou hudbou. Na cvičenie sa používa vlastná hmotnosť cvičiaceho, niekedy sa používajú aj pomôcky. Napríklad rôzne gumové popruhy, plávacie dosky alebo závažia.

Pre koho je určený?

Vodné cvičenie je vďaka svojmu šetrnému prístupu k organizmu vhodné pre všetky vekové kategórie. Najmä seniori ocenia jemný prístup k cvičeniu, pomalé pohyby a ochranu vody. Aqua aerobic si môžu užívať aj tehotné ženy, a to až do posledného mesiaca tehotenstva. Pri cvičení sa učia správne dýchať a dieťa sa v prirodzenom prostredí vody cíti tiež veľmi príjemne.  Vodný aerobic odporúčajú aj lekári či už pri rehabilitácií po zraneniach chrbtice a pri bolestiach kĺbov alebo ako preventívne cvičenie proti artritíde. Aqua aerobic je vhodný aj pri problémoch so srdcom a krvným tlakom. Funguje tiež ako vysoko účinné dychové cvičenie, teda pomáha aj pri astme či častých zápaloch dýchacích ciest. Vodné cvičenie posilňuje kardiovaskulárny systém a masíruje vaše telo, ktoré sa efektívnejšie zbavuje podkožného tuku.

Chudnite bez námahy

Aqua aerobic má okrem skvelých zdravotných účinkov aj redukčné účinky. Odbúrava tuk a formuje problémové partie brucha a bokov. Pri odpore vody sa svaly viacej namáhajú, ale cvičenie nie je také bolestivé ako na vzduchu. Taktiež je veľa psychologických faktorov, prečo si vybrať vodný aerobic. Po prvé môže pomôcť ľuďom, ktorí sa boja vody, pretože pri cvičení sa pohybujete vo vode iba po prsia. Taktiež je vhodný pre dámy, ktoré sa v posilňovni hanbia za kilá navyše. Vo vode nie sú problémové partie vidieť. Ďalšou výhodou aqua aerobicu je účinok vody na pokožku. Tá je vláčnejšia a hydratovanejšia. Máčanie vo vode tiež odstraňuje rôzne druhy bolesti.

Zdieľať.

O autorovi

Lívia Boorová sa narodila v roku 1986 v Trenčíne, v znamení panny. V rokoch 2002 až 2006 navštevovala Obchodnú akadémiu Milana Hodžu v Trenčíne. V roku 2011 získala akademický titul Magister na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave, v odbore masmediálna komunikácia. V súčasnosti pracuje ako šéfredaktorka lokálneho periodika - Staroturianskeho spravodajcu, ako redaktorka pre TV Sen a pre magazín Vitalne.sk. Medzi jej záľuby patria písanie, čítanie, spoznávanie nových ľudí, zábava, šport, kozmetika, či cestovanie. Žije v Starej Turej.