Čo s polámanými vlasmi?

0

Pri dlhodobom používaní farieb a lakov na vlasy alebo každodenným žehlením či fénovaním sa vaše vlasy ničia. Väčšinou si to odnesú končeky vlasov, ktoré sa lámu a rozstrapkávajú. Raz zlomenému vlasu už nič nepomôže. Ale ostatné – ešte nepoškodené môžete pred lámaním ochrániť.

Čo vlasom škodí

Rozstrapkané končeky vznikajú namáhaním vlasu a tiež nedostatočnou výživou. Ak chcete mať pevné, zocelené vlasy, češte sa čo najmenej. Česaním sa vlasy oslabujú, preto stačí rozčesať ich raz za deň, hrebeňom so širokými zúbkami. Vlasy by sa mali česať až keď sú preschnuté. Ak si vlasy češete iba ak sú mokré, nepoužívajte kefy s jemnými kovovými zúbkami. Hrebeň so širšími zúbkami menej ničí štruktúru vlasu.  Ak sa vám prameň zauzlí do chumáča vlasov, snažte sa ho rozpliesť rukami alebo opäť spomínaným širokozúbkovým hrebeňom. Kefa by vlasy nerozčesávala, ale trhala. Ženy, ale aj muži s dlhšími vlasmi často siahajú po gumičkách. Veľakrát sa stane, že sa gumička zapletie do vlasov a vytvorí uzlík. Pri dlhodobejšom nosení, môže gumička zlomiť vlasy v mieste kde sú vlasy silno upnuté. Preto sa doporučuje gumička vymeniť  za kovové zapínacie spony.

Polámané vlasy

Pre zničené, polámané vlasy sú vhodné vyživujúce šampóny, ktoré neobsahujú alkohol. Ten vlasy vysušuje. Aj keď sa vám zdá, že kondicionér vám zbytočne mastí vlasy, používajte ho! Vlasy ľahšie rozčešete, nebudú sa vám uzliť a zníži sa ich lámavosť. Na kozmetickom trhu je veľké množstvo vyživujúcich olejov či masiek. Masky si však môžete vytvoriť aj doma, a to z bežných kuchynských ingrediencií. Na vyživujúce masky je vhodný napríklad olivový olej, jojobový olej, mandľový olej, mliečne výrobky, vajcia, klíčky, vločky či med. Časté strihanie je pre vlasy najlepším regeneračným prostriedkom. V chlade, na slnku, pri pôsobení morskej vody a chlóru chráňte svoje vlasy vhodnou pokrývkou hlavy.

Dôležité sú živiny

Ak sa o vlasy dôkladne staráte, nefénujete ich, nefarbíte a nenamáhate, môže byť príčinou ich lámavosti zlá životospráva. Na vlasy, tak ako na celý organizmus pôsobí stres a duševné rozpoloženie, no najmä živiny. Pre zdravšie vlasy by ste mali konzumovať stravu bohatú na vitamíny A, B a D a tiež veľa bielkovín. Mliečne výrobky dodajú vlasom potrebný vápnik a hydratáciu. Ďalším dôležitým minerálom pre zdravé vlasy je železo. Nájdete ho v zelenine a ovocí. Pre vlasy sú dôležité aj omega 3 mastné kyseliny. Nájdete ich v ľanových semienkach či v rybom mäse. Najdôležitejším výživným doplnkom vlasov je voda. Ak budete piť 3 litre vody denne, vaše vlasy budú dostatočne hydratované a pripravené bojovať s vonkajšími vplyvmi.

Zdieľať.

O autorovi

Lívia Boorová sa narodila v roku 1986 v Trenčíne, v znamení panny. V rokoch 2002 až 2006 navštevovala Obchodnú akadémiu Milana Hodžu v Trenčíne. V roku 2011 získala akademický titul Magister na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave, v odbore masmediálna komunikácia. V súčasnosti pracuje ako šéfredaktorka lokálneho periodika - Staroturianskeho spravodajcu, ako redaktorka pre TV Sen a pre magazín Vitalne.sk. Medzi jej záľuby patria písanie, čítanie, spoznávanie nových ľudí, zábava, šport, kozmetika, či cestovanie. Žije v Starej Turej.