Zhoďte vianočné kilá ryžovou diétou

0

Ryžová diéta patrí aj na Slovensku k najvyhľadávanejším prostriedkom chudnutia. Jesť celý týždeň len naturálnu ryžu vám však od nadbytočných kilogramov nepomôže. Veľké množstvo ryže vás len odvodní a z tela vylúči všetky minerály a vitamíny. Ak po dvojtýždňovej diéte prejdete na normálnu stravu, kilá sú naspäť. Pravá ryžová diéta je kombináciou viacerých druhov ryže, ale aj iných potravín, ktoré zabezpečia pravidelný prísun potrebných živín.

Ryžová diéta pozostáva z diétneho programu, trvajúceho 2 až 4 týždne. Odporúča sa najmä ľuďom, ktorý sa liečia na obezitu, cukrovku, hypertenziu, ochorenie obličiek a srdca. S touto diétou prišiel po prvý krát v roku 1934 nemecký doktor Kempner. Je založená na ideálnom množstve ryže, ovocia, cukru, ovocných štiav, vitamínov a železa.

Na čo musíte zabudnúť

Pri ryžovej diéte je potrebné obmedziť soľ a zvýšiť príjem tekutín. Ryža totiž funguje ako odvodňovač. Zakázanými látkami sú tiež rafinovaný cukor a kofeín.  Ak patríte ku kávičkárom, nahraďte svoju kávu bezkofeinovým variantom. Ryžová diéta je založená na priemernom dennom príjme sodíka 5000 miligramov. To znamená, že musíte okrem soli, zabudnúť aj na alkohol a silné čaje. Mliečne výrobky sú povolené, ale len vo veľmi malom množstve a iba nízkotučné. Tuky sú v ryžovej diéte zo stravy skoro úplne vylúčené. Nesmiete jesť nič vyprážané, pečené, iba varené na vode, či urobené na pare.

Čo si môžete dopriať

Pri ryžovej diéte je najdôležitejší výber vhodnej ryže. Zabudnite na klasickú guľatú ryžu a siahnite po naturálnej alebo divokej ryži. Môžete ju striedať napríklad s jazmínovou ryžou. Ryžu si rozdeľte na päť alebo šesť porcií denne. Väčšina ženských magazínov doporučuje jesť ryžu samotnú, nesolenú, nekorenenú. Vaše telo však potrebuje aj vitamíny a minerály, ktoré ryža neobsahuje. Preto môžete ryžu ochucovať rôznymi bylinkami. Na slano môžete použiť  bazalku, tymian, karí, kurkumu alebo sušený cesnak a na sladko napríklad škoricu. Ak nedokážete konzumovať jedlo bez soli, môžete ryžu aj trochu prisoliť. Dávajte však pozor na jej množstvo, lebo ryža a soľ telo odvodnia. K ryži majte vždy pripravený tanier plný zeleniny alebo ovocia. Ku každej porcií vypite veľký pohár vody, minerálky alebo ovocnej šťavy. Dostatočný prísun tekutín je najdôležitejší. Po pár dňoch môžete k ryži pridať aj varené tofu, rybu alebo kuracie mäso. Dovolené sú tiež hríby, kyslé uhorky, kapusta, obilniny a strukoviny.

Tri etapy diéty

V prvej etape diéty by ste sa mali snažiť jesť len ryžu ochutenú koreninami. K nej môžete piť ovocné a zeleninové džúsy. Druhá fáza je obohatená o zeleninu, ovocie, obilniny a strukoviny. Posledná fáza je udržovacia a k ryži pridáte aj rybu, kuracie mäso, sóju alebo tofu. Fázy si rozplánujte podľa toho, ako dlho dokážete vydržať pri jednotlivom fázovom stravovaní. Nezabudnite, že chudnutie nezávisí iba od diéty. Ak sa chcete naozaj zbaviť nadbytočných kilogramov, musíte začať pohybom. Pravidelné cvičenie spojené s ryžovou diétou prinesie očakávané výsledky.

Zdieľať.

O autorovi

Lívia Boorová sa narodila v roku 1986 v Trenčíne, v znamení panny. V rokoch 2002 až 2006 navštevovala Obchodnú akadémiu Milana Hodžu v Trenčíne. V roku 2011 získala akademický titul Magister na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave, v odbore masmediálna komunikácia. V súčasnosti pracuje ako šéfredaktorka lokálneho periodika - Staroturianskeho spravodajcu, ako redaktorka pre TV Sen a pre magazín Vitalne.sk. Medzi jej záľuby patria písanie, čítanie, spoznávanie nových ľudí, zábava, šport, kozmetika, či cestovanie. Žije v Starej Turej.