Fastfood a chudntie. Ide to k sebe? (II. časť)

0

Zdroj: http://www.fitnessspotlight.com

Výber mäsa hlavne v reštauráciách a fastfoodoch je veľmi dôležitý, a to hlavne z hľadiska nutričných vlastností a energetických hodnôt, ktoré vám môžu pomôcť pri chudnutí a tvarovaní vašej postavy.

Pretože nás v prvom rade zaujíma obsah bielkovín, prvým krokom pri výbere z ponuky býva voľba druhu mäsa. Z mnohých druhov mäsa myslíme hlavne tie čo sa najčastejšie konzumujú, či už v reštauráciách alebo fastfoodoch. V nasledujúcej schéme vám ukážeme aké časti z jednotlivých druhov mäsa sú vhodné.

Druh mäsa:

Kura – odporúčame – prsia; neodporúčame – stehna a krídla.

Hovädzie – odporúčame – sviečkovú, steak z brucha alebo vrchného šálu; neodporúčame – hamburgery (pokiaľ obsahujú viac ako 10% tuku), mäsové guľôčky, rebrá, sekanú, biftek.

Morka – odporúčame – prsia; nedoporúčame – burgery ( s výnimkou mletých pŕs)

Bravčové – odporúčame – panenku; neodporúčame – údená slanina, kotlety, rebierka.

Ryba – odporúčame – sumčeka, tresku, platýza, lososa, pstruha, tuniaka.

Morské plody – odporúčame – mušle, krevety, kraby, raky, ústrice, hrebenatky.

Vieme, že nie všetky jedlá rýchleho občerstvenia sú zavrhnutiahodné. Ak je človek veľmi hladný a ponáhľa sa, obvykle vyhodí všetky nutričné pravidlá z hlavy. Nasledovné jedlá nie sú, samozrejme, ideálne z hľadiska stravy vhodnej pre stopercentného dodržania nutričného lánu, ale je lepšie sa riadiť týmito pravidlami ako byť úplne benevolentní k tomu čo zjete.

V prvom rade ak chcete naberať hmotu tak by ste mali siahnuť skôr po týchto alternatívach:

Prvou je sendvič s grilovaným kuracím mäsom a majonézou, alebo podobným dressingom, ktorého energetická hodnota je približne 510 kcal, 37 g bielkovín, 49 g sacharidov a 19 g tuku.

Druhou je dvojitý hamburger bez syra, ktorý obsahuje približne 43 g bielkovín, 37 g sacharidov, 35 g tuku a jeho energetická hodnota je približne 640 kcal.

Treťou alternatívou je dvojitý sendvič so steakom a syrom v bielom vajci, ktorý obsahuje približne 48 g bielkovín, 52 g sacharidov, 18 g tuku a jeho energetická hodnota je približne 540 kcal.

Dať si môžete aj burger so 110 g pečeného mletého mäsa bez majonézy + 1/2 pečeného zemiaka. Táto kombinácia môže obsahovať 47 g bielkovín, 70 g sacharidov, 30 g tuku a jeho energetická hodnota je približne 745 kcal.

Pri rysovacej diéte vám odporúčam siahnuť po týchto alternatívach jedla.

Prvou je záhradný šalát s grilovanými kuracími kúskami a taliansky dressing, ktorý obsahuje asi 33 g bielkovín, 10 g sacharidov, 14,5 g tuku a jeho energetická hodnota je približne 300 kcal.

Druhou alternatívou je farmársky šalát s 1/2 octového zálevu, ktorý obsahuje približne 33 g bielkovín, 14 g sacharidov, 10 g tuku a jeho energetická hodnota je približne 280 kcal.

Treťou alternatívou môže byť šalát s upečenými kuracími prsiami (dvojitá porcia) a zálevom z vínneho octu, ktorý obsahuje približne 34 g bielkovín, 21 g sacharidov, 5 g tuku a jeho energetická hodnota je približne 260 kcal.

Poslednou štvrtou alternatívou môže byť sendvič s grilovanými kuracími prsiami, ktorý obsahuje približne 51 g bielkovín, 37 g sacharidov, 8 g tuku a jeho energetická hodnota je približne 430 kcal.

Dúfam, že vám rady ohľadne netypickej stravy pre športovcov pomôžu ak nebudete mať čas pre kvalitné stravovanie.

Zdieľať.

O autorovi