Hlavné zásady pre začiatočníkov pri cvičení v posilňovni (II. časť)

0

Zdroj: http://www.sfdperu.com

Nemáte základné poznatky o tom ako funguje cvičenie v posilňovni? Čo si obliecť, vziať so sebou a ako začať? Vitalne.sk vám odpovie.

Určite by ste mali mať so sebou uterák. Vždy ho noste so sebou do posilňovne, hlavne preto, že keď už cvičíte je dobré ak si pravidelne svoj pot utierate do vlastného uteráka. Vždy zanechajte stroj alebo zariadenie na ktorom cvičíte, suché, zanechaná škvrna od potu sa nemusí páčiť ľuďom, ktorý taktiež v posilňovni cvičia a vyhnete sa tak malej nepríjemnosti. Najlepšie je ak stroj o ktorý sa opierate a to hlavne hlavou, chrbtom alebo hrudníkom položíte uterák. Z hygienického hľadiska je to dobré pre vás ale aj pre vašich spolucvičiacich kolegov.

Dobré je ak si do posilňovne zoberiete aj fľašku s čistou vodou, alebo nejaký jontový nápoj, ktorý vám bude počas cvičenia dopĺňať stratené tekutiny. Nikdy nie je na zahodenie ak sa pri cvičení trochu napijete, dokonca vás to dobre osvieži a povzbudí do ďalšieho cvičebného procesu. Nikdy si nenoste so sebou ako súčasť pitného režimu, sladké a sladené malinovky a už rozhodne nie nejaké mliečne nápoje, ktoré by vám pri cvičení mohli zaťažiť žalúdok.

Základné zásady už poznáte. Predtým než naozaj začnete s cvičením, aby ste vylepšili svoje telo, kondičku a zlepšili tým celkovo vaše zdravie, musíte vedieť, že pred začiatkom cvičenia musíte zahriať svoje telo a tým aj svaly. Nie je to žiadna veda, v každej dobrej posilňovni máte minimálne stacionárne bicykle a stroje na behanie, čiže bežiace pásy. Stačí ak strávite aspoň 5 až 10 minút mierne rýchlejším tempom na stacionárnom bicykli alebo bežiacom páse. Hlavne je korigovať si svoje tempo aby ste sa dostatočne zahriali.

Po zahriatí svojho tela je dobré si svaly trochu ponaťahovať. Stačí ak si spravíte pár strečingových cvičení, aby ste svaly dobre ponaťahovali a tým zabránite ich natiahnutiu alebo zraneniu.

Keď začínate s cvičením nikdy svoje telo aspoň na začiatku moc nepresiľujte. Najlepšie je ak si na jednotlivé dni rozdelíte cviky na jednotlivé partie svojho tela. Záleží to aj od toho či ste schopný chodiť do posilňovne aspoň 3x do týždňa, čo je pre začiatočníkov základ. Napr. v jeden deň si dáte biceps, triceps, ramená, ďalší deň venujete bruchu a celému chrbátu a v posledný deň venujete celým nohám.

Zdieľať.

O autorovi