Výživa pre vaše svaly (II. časť)

0

Posilňovať a trápiť vaše svaly závažiami určite nestačí. Treba dbať aj na správnu výživu. Návod vám ponúkame v druhej časti článku o správnej výžive pri fitness programe.

Odtučnené mlieko

Pokiaľ ide o túto položku, predpokladáme, že si vždy radšej vyberiete odtučnené mlieko ako vodu, keď si pripravujete svoj kazeínový proteínový koktail. V mlieku je totiž kazeín obsiahnutý v 80%. Je to vlastne kazeín, ktorého nikdy nie je dosť. A mlieko má ešte ďalšie výhody. Podľa výskumov totiž podporuje tvorbu svalových bielkovín, čo je prvý krok k svalovému rastu. Ďalej je dobrým zdrojom pomaly stráviteľných sacharidov. Tie sú dôležité k rastu, sú zdrojom energie, ale tiež udržujú plnosť svalstva tým, že do svalových buniek privádzajú dostatok vody. Tá vytvára vo vnútri bunkových stien určitý tlak, ktorý podporuje svalovú hypertrofiu.

Ešte dodáme, že mlieko hydratuje lepšie ako obyčajná voda. Byť dobre rehydratovaní nie je ľahké, pretože pokles hydratácie už o 2% sa považuje za príčinu zníženie svalovej sily a vytrvalosti.

Dávkovanie: Do kokteilu pridajte 2 – 3 šálky (po 200 ml) odtučneného mlieka.

Echinacea

Zdroj: http://www.healthyalterego.com

Aj keď sa táto liečivá rastlina zvyčajne používa na stimuláciu imunitnej sústavy a pomáha v liečbe nachladnutia a chrípky, výskum objavil, že tiež podporuje chuť k jedlu. Echinacea obsahuje látky nazývané alkylamidy, ktoré reagujú s receptormi na tzv. cannabinoicly, ktoré sú súčasťou mechanizmu vnímania chuti. Alkylamidy stimulujú pocity hladu podobným spôsobom ako konope (Canriabis sativa – marihuana). A práve chuť k jedlu hrá dôležitú úlohu u kulturistov, ktorí chcú nabrať hmotu. Ak si chcete zvýšiť chuť do jedla tak by ste to mali skúsiť legálnym spôsobom, a to echinaceou.

Dávkovanie: Vezmite si 800 – 1200 mg echinacey, označkovanú do kokteilu, alebo samostatne vždy tesne pred jedlom. Denne to predstavuje celkom asi 8 gramov.

Príprava koktejlu je jednoduchá a stačí ak sa budete riadiť dávkovaním jednotlivých zložiek. Koktejl si pripravíte z kazeínového proteínového prášku v množstve asi 20-40 g, ktorý zmiešate s 2 až 3 šálkami (po 200 ml) odtučneného mlieka. Nakoniec k tomu primiešate echinaceu v množstve 800-1200 mg.

Zdieľať.

O autorovi