Proteínový koktejl. Aký, kedy a s čím? (I. časť)

0

Zdroj: http://www.thatsfit.ca

Neoddeliteľnou súčasťou posilňovania je vysoký príjem proteínov. Ideálnou voľbou sú proteínové koktejly.

Naše telo je vybavené svalnatým pažerákom, žalúdkom, naplneným kyselinou chlorovodíkovou, a polyfunkčnými slučkami čriev, ktoré sú schopné doslova vyžmýkať každú kvapôčku živín z potravín – mäsa, zeleniny i ovocia. Preto je konzumácia komplexných potravín to najlepšie, čo zabezpečuje prísun všetkých vitamínov a fytochemikálií, ktoré telo potrebuje k tomu, aby prosperovalo.

Ale nie vždy sú totiž komplexné potraviny to najlepšie, najmä, keď ide o budovanie a formovanie postavy. Nenaháňame sa iba za bielkovinami z mäsa, ale máme k dispozícii také vymoženosti, ako napríklad proteínové kokteily. Sú tekuté a preto toľko nezaťažujú náš tráviaci systém, aby odovzdali obsiahnuté živiny do krvného obehu.

Navyše existujú srvátkové koktaily, v ktorých sa nachádza aminokyselina leucín a z nej odvodené peptidy, ktoré sú k budovaniu svalových prírastkov optimálne. Ak zvládnete know-how, ako si pripraviť kokteil so správnym zložením nie raz, ale štyrikrát denne, potom bude určite dosiahnutie vašich cieľov v tvarovaní tela, zvýšení sily a zlepšení kondícii na tej správnej ceste.

Kokteil pred raňajkami

Menej ako sedem hodín spánku každú noc je príčinou nedostatočnej regenerácie, až straty vašich svalov. Pretože pri spánku nie ste schopní dodávať telu akékoľvek palivo, nachádzate sa v zásade v predĺženej perióde katabolizmu. Preto prvou vecou, ktorú musíte po prebudení urobiť, je túto periódu prerušiť tým, že k základnému kokteilu ešte pridáte 20 – 40 g rýchlo vstrebateľných bielkovín, 20 – 40 g rýchlo vstrebateľných sacharidov a kokteil pred raňajkami vypijete. Potom si zoberiete raňajky s pomalými sacharidmi a asi do pol hodiny sa budete cítiť plní energie.

Základný kokteil pripravíte z:

– 1/2 – 1 odmerka sójového proteínu (120 kcal, 258 bielkovín, 1 g sacharidov, 1,5 g tuku).

K tomu si môžete dať jednu z týchto možností:

– 1/2 stredného medového melóna (94 kcal, 3 g bielkovín, 23 g sacharidov, 0 g tuku).

– 1 dávku instantizovoných pšeničných vločiek (102 kcal, 3 g bielkovín, 22 g sacharidov, 0 g tuku).

– 750 ml športového nápoja (125 kcal, 0 g bielkovín, 35 g sacharidov, 0 g tuku)

– 2 šálky kávy s 2 lyžičkami cukru (96 kcal, 0 g bielkovín, 249 sacharidov, 0 g tuku)

Zdieľať.

O autorovi