Stav organizmu sa odráža vo vašich vlasoch (I. časť)

0

Starostlivosť o vlasy a životný štýl sú hlavnými faktormi, ktoré ovplyvňujú zdravie vlasov. Zlé stravovacie návyky, choroby a nedostatok konkrétnych vitamínov a minerálnych látok ovplyvňuje kvalitu vlasov a postupne prichádzajú problémy ako lupiny, úbytok vlasov, plešatenie či predčasné šedivenie vlasov. Ak chceme tieto problémy odstrániť, musíme začať zmenou životosprávy.

Stav vlasov každej osoby je odrazom stavu jeho organizmu. Ak osoba nie je zdravá tak aj zdravie vlasov bude veľmi zlé. Vhodnou stravou a prísunom správnych vitamínov a minerálnych látok budú vaše vlasy opäť krásne a ich novo nadobudnutá kvalita bude znamením, že organizmus dostal to čo mu chýbalo. Pri jednotlivých viditeľných poruchách vlasov, je potrebné dodať organizmu rôzne živiny.

Vlasy sa lámu a vypadávajú

Ak vaše vlasy prejavujú známky nezdravého vzhľadu, vypadávajú a lámu sa, mali by ste zvýšiť príjem listovej zeleniny, mlieka, kvasníc, sójových bôbov, orechov, ovocia a klíčkov. Vlasy potrebujú proteíny. Mlieko napríklad vlasy zároveň hydratuje a dodáva potrebné proteíny. Najlepší spôsob ako dosiahnuť zdravé vlasy je piť veľa vody a jesť dostatok surového ovocia a zeleniny. Pre rýchlejší rast a zdravé korienky pomôžu aj odvary z prasličky, ginka či žihľavy. Rast vlasov podporuje aj masáž brezovým olejom.

Svrbenie a suchá pokožka vlasov

Ak je vaša pokožka suchá a často vás svrbí, môže to zapríčiniť aj nadmerné pitie čaju, kávy a alkoholu. Všetky tri totiž vysušujú organizmus a teda aj vlasy. Suchej pokožke prospieva hydratácia, preto treba piť veľa čistej vody, mlieka a ovocných džúsov. Mali by ste sa  vyhýbať sladkostiam, čokoláde, koláčom a cukrovinkám. Pre suché vlasy sa nedoporučuje používanie fénov, kuliem či žehličiek na vlasy. Pre zachovanie štruktúry vlasu je najvhodnejšie nechať ich voľne vysušiť na vzduchu. Suchá svrbiaca pokožka môže byť aj znakom alergie. Preto je vhodné sondovať svoj jedálny lístok a pozorovať aký vplyv majú jednotlivé potraviny na vaše vlasy.

Predčasné šedivenie

Predčasné šedivenie je často spojené aj s fajčením, nadmernou spotrebou mäsa, vyprážaných, mastných, korenených a kyslých jedál. Pokles produkcie melanínu, môže byť spôsobený aj nedostatkom medi. Jedzte dary mora ako kraby a ustrice, slnečnicové semená, mandle, kešu oriešky či sóju. Predčasné šedivenie pozastaví aj železo a jód. Zdrojom jódu sú najmä ryby a tiež banány. Mrkva je obzvlášť vhodná pre udržanie zdravých vlasov či už ide o šedivenie, lámavosť, jemnosť alebo suchosť vlasov.

Krásne vlasy sú odrazom zdravého organizmu. Niekedy však na vlasy nemusí vplývať iba to čo jeme a pijeme, ale duševný stav jedinca, stres a prostredie, v ktorom sa pohybuje. Preto je dôležitá aj duševná rovnováha a prispôsobenie sa prostrediu, v ktorom pracujeme a trávime voľný čas. Veľká časť starostlivosti o vlasy závisí na pravidelnom umývaní a kefovaní vlasov. Pri česaní sa stimulujú žľazy, ktoré produkujú olej na pokožke hlavy. Tento prírodný olej prináša vlasom lesk a zdravie. Zdravým a krásnym vlasov však môžeme pomôcť aj domácimi prírodnými maskami, ktoré sú špeciálne vytvorené pre konkrétne problémy s vlasmi. Ak si chcete takúto masku vytvoriť, prečítajte si druhú časť článku o vlasovej starostlivosti.

Zdieľať.

O autorovi

Lívia Boorová sa narodila v roku 1986 v Trenčíne, v znamení panny. V rokoch 2002 až 2006 navštevovala Obchodnú akadémiu Milana Hodžu v Trenčíne. V roku 2011 získala akademický titul Magister na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave, v odbore masmediálna komunikácia. V súčasnosti pracuje ako šéfredaktorka lokálneho periodika - Staroturianskeho spravodajcu, ako redaktorka pre TV Sen a pre magazín Vitalne.sk. Medzi jej záľuby patria písanie, čítanie, spoznávanie nových ľudí, zábava, šport, kozmetika, či cestovanie. Žije v Starej Turej.