Pred letom doprajte telu detoxikáciu

0

Práve máj je najvhodnejší na prípravu nášho tela na leto. Okrem toho, že v skriniach meníme teplé oblečenie za letné šaty či krátke nohavice, mali by sme zmeniť aj prístup k nášmu životnému štýlu. Veď chceme v lete v plavkách dobre vyzerať. Treba zabudnúť na zimné objedanie sa, váľanie sa pred televíziou a vysedávanie v zafajčených podnikoch. Vykročte do letných dní s naštartovaným organizmom. A ak neviete ako na to, my Vám poradíme detoxikačnú kúru, ktorá Váš organizmus správne naštartuje.

Prečisťovanie organizmu

Veľmi často si môžete prečítať či vypočuť názory, že čistenie organizmu musí znamenať tvrdý pôst. Nejesť nič je však pre organizmus skôr šok ako pomoc a niektorým ľuďom môže spôsobiť veľké problémy. Očistná detoxikácia nemusí byť nalačno. Stačí ak naplníte päť dní, najlepšie od pondelka do piatku svoj jedálny lístok potravinami s vysokým obsahom vlákniny, nízkym glykemickým indexom, ovocím a zeleninou. Práve čerstvé ovociezelenina sú bohaté na vitamíny, minerály a vlákninu. Na obed si dajte kuracie či morčacie mäso, ryby a sóju. Tieto potraviny pomáhajú vylučovať hormón glukagón, ktorý pomáha odbúravať tuky.  Počas prečisťovacích dní zabudnite na kávu a vymeňte ju napríklad za maté čaj či zelený čaj. Nebojte sa siahnuť po probiotických jogurtoch, ktoré obsahujú zdraviu prospešné baktérie, ktoré udržiavajú zdravú mikroflóru vo Vašom trávení. Na večeru si dajte miesto rôznych sladkých či slaných dobrôt orechy či ľanové  semienka. A najdôležitejšie pri očiste, nezabudnite na pitný režim! Počas čistiacich dní by ste mali vypiť dva až tri litre vody denne.

Po detoxikácií upravte svoj jedálniček

Existuje množstvo zaručených diét a receptov na správnu výživu. Väčšina však smeruje k tomu, aby ste čo najrýchlejšie schudli a nemyslí sa na pozitívny prístup k Vášmu organizmu. Ak chcete, aby bolo Vaše telo zdravé, musíte dodržiavať 4 základné princípy výživného stravovania. Prvý princíp je veľmi jednoduchý. To čo jeme sa odráža aj na stave nášho organizmu. Kvalita jedla, ktoré prijímame, má zásadný vplyv na telo aj myseľ a môže sa podieľať aj na vzniku budúcich ochorení organizmu. Kvalitné jedlo by malo obsahovať ovocie, zeleninu, celozrnné obilniny, nízkotučné mliečne výrobky a zdravé cukry. Druhou zásadou správnej výživy je príjem všetkých troch nutričných zložiek, sacharidov, bielkovín a tukov. Všetky sú pre organizmus potrebné, aj keď niektoré diéty sa snažia to vyvrátiť. Ide len o to, prijímať ich v zdravej forme. Sacharidy, ktoré sú obsiahnuté napríklad v tmavej listovej zelenine či v ovocí sú zdravé. Biele pečivo, cukor, múku, cestoviny vymeňte za tmavé. Zdravé bielkoviny nájdete v nízkotučných mliečnych výrobkoch, kuracom mäse, rybách, vajciach či sóji. Vhodné tuky pre organizmus sa nachádzajú v ľanovom oleji, rybom tuku, mandliach, vlašských orechoch či ľanových semienkach. Tretím princípom zdravej výživy je aspoň šesť porcií čerstvej zeleninyovocia denne. Poslednou zásadou správnej výživy je piť veľa tekutín. Najvhodnejšia je voda, potom minerálne vody a prírodné šťavy.

Dôležité je aj to ako jete

Stravovacie návyky nie sú vždy len o tom, čo jete, ale aj akým spôsobom to jete. Dnešný uponáhľaný svet nás núti uponáhľať aj naše stravovanie. To však môže mať následky na naše zdravie aj hmotnosť. Pre správne stravovanie je dôležité, naučiť sa jesť pomaly. Mozog zaznamená až o dvadsať minút, že sme niečo zjedli. Preto by sme obed mali prežúvať naozaj čo najdlhšie a jedlo si užívať. Druhým krokom k správnym stravovacím návykom sú kvalitné raňajky. Ráno potrebujete zjesť jedlo, ktoré naštartuje organizmus a dodá mu energiu. Vhodné je ovocie, jogurty, vajíčka, mlieko, cereálie či toasty. No a posledný neduh nášho stravovania – večerné vyjedanie chladničky. Neskoré jedenie ťažkých jedál, cestovín či pečiva je najrýchlejšia cesta k priberaniu a únave. Posledné jedlo by ste mali zjesť najneskôr do siedmej hodiny večer. A posledné jedlo, ktoré budete pred touto hodinou jesť, by malo byť zložené z bielkovínzeleniny. Ovocie si na večeru nedávajte, pretože cukry z ovocia telo už nedokáže spracovať, kým pôjdete spať. Ak máte vo večerných hodinách neutíchajúce pocity hladu, dajte si potraviny s nízkym obsahom kalórií ako sú uhorky či brokolica. Zaplniť Vás môže aj bylinkový čaj či obyčajná voda.

Najlepší detox je pohyb

Ak hovoríme o detoxikácii organizmu, nemôžeme zabudnúť na pohyb. Práve prostredníctvom potu sa z tela dostáva najviac škodlivín a popri tom sa zbavujete aj usadených tukov. Pre detoxikáciu sú najlepšie kardio športy ako behanie, aerobic, spining, zumba či bicyklovanie. Ak nepatríte k športovým nadšencom, na detoxikáciu Vám môže výborné poslúžiť aj sauna. V saune sa organizmus prirodzene potí a vylučuje z tela von všetko, čo môže uškodiť. Rovnao dobre Vám na detoxikáciu môže pomôcť lymfodrenážna masáž. Ak hovoríme o detoxe, nemôžeme zabudnúť ani na alkoholcigarety. Na tie by ste najmä v období detoxikácie organizmu mali zabudnúť. Do tela sa prostredníctvom nich dostáva najviac jedov. Skúste teda porozmýšľať nad našimi radami a ak sa ich pokúsite dodržiavať, verte, že Vaše telo v plavkách bude vyzerať toto leto opäť o niečo lepšie ako to minulé.

Zdieľať.

O autorovi

Lívia Boorová sa narodila v roku 1986 v Trenčíne, v znamení panny. V rokoch 2002 až 2006 navštevovala Obchodnú akadémiu Milana Hodžu v Trenčíne. V roku 2011 získala akademický titul Magister na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave, v odbore masmediálna komunikácia. V súčasnosti pracuje ako šéfredaktorka lokálneho periodika - Staroturianskeho spravodajcu, ako redaktorka pre TV Sen a pre magazín Vitalne.sk. Medzi jej záľuby patria písanie, čítanie, spoznávanie nových ľudí, zábava, šport, kozmetika, či cestovanie. Žije v Starej Turej.