Spaľujte kalórie na power joge

1

Klasická joga je známa vo svete už niekoľko desaťročí. V súčasnosti sa však čoraz častejšie do popredia dostáva power joga, čo je dynamické fitnes cvičenie založené na klasickej joge. Spočiatku sa power joga cvičila iba vo vychýrených fitnes centrách po celom svete. Dnes je dostupná aj u nás na Slovensku. Ide o fitnes cvičenie, ktoré je vhodné takmer pre každého. Okrem toho, že pri power joge spálite množstvo tukov, pomôže Vám aj pri rôznych zdravotných problémoch.

Čo je power joga?

Už samotný názov power nám naznačuje, že power joga bude vylepšená forma jogy. Je to energetickejší štýl jogy. Pózy v power joge sa podobajú pózam, ktoré sú súčasťou Ashtanga jogy. Rozdiel medzi týmito dvoma jogami je v tom, že power joga sa neskladá z nastavených sekvencií póz a cvičení. Power joga sa zakladá na rýchlom a energickom výkone. Vďaka rýchlemu tempu a svižnému prechádzaniu z cviku do cviku je power yoga výborným aeróbnym cvičením pre Vaše telo. Vznikla najmä pre potreby mladých ľudí. Nie je veľmi vhodná pre seniorov a ľudí, ktorí majú problémy s pohybom.

Aké sú výhody power jogy?

Ak sa power joga cvičí pravidelne a pod dohľadom kvalifikovaného power joga inštruktora, pomáha telu udržiavať správnu rovnováhu, stabilitu a zachováva správne držanie tela. Ak trpíte na zdravotné problémy spojené s dýchacími cestami, power joga je aj pre Vás správny druh cvičenia. Pri power joge sa zameriavate na správne dýchanie. Zvýšená tepová frekvencia pri cvičení posilňuje aj Vaše srdce. Pri pohybe sa Vám zlepšuje cirkulácia krvi a kyslíka v tele, čo napomáha všetkým orgánom. Keďže power joga podporuje krvný obeh a zvyšuje cirkuláciu kyslíka v tele, dokáže posilniť aj Váš imunitný systém. Prostredníctvom potenia, ktoré je pri tomto cvičení naozaj silné, odstraňujete z tela aj nahromadené toxíny.

Pomáha chrbtici, odbúrava stres

Vzhľadom k tomu, že väčšina power jógových póz je zameraných na chrbticu, pomáha toto cvičenie udržiavať aj správne držanie tela. Je teda vhodné pre ľudí, ktorí majú problémychrbticou. Power joga Vám zabezpečí aj príjemnejšiu náladu. Po cvičení sa u Vás zvýši pocit celkovej pohody. Zbavíte sa nahromadeného stresu a budete sa cítiť príjemnejšie. Power joga Vám tiež zabezpečí dobrý spánok. Napätie, ktoré sa vo Vás stupňuje počas ťažkého týždňa v práci či v škole, môžete využiť na zdolanie 60 alebo 90 minútovej power jogy.

Power joga spaľuje tuky

Nezabúdajme však na to, čo je pre niektorých ľudí najpodstatnejšie. Power joga je výborný spaľovač tukov. Vaše svalstvo sa bude vyvíjať oveľa rýchlejšie ako pri iných aeróbnych cvičeniach. Fitnes odborníci sa zhodujú, že joga ako taká nie je veľmi efektívna pri chudnutí. Power joga je však úplný opak. Ak ju robíte pravidelne, zrýchlite dokonca aj Váš metabolizmus. Štatistiky spálených kalórií sú rôzne. Za hodinu môžete na power joge spáliť 200 až 300 kalórií, tento počet sa však môže meniť podľa intenzívnosti. Existujú totiž power jogy pre začiatočníkov aj pre pokročilých. Pri behaní môžete za tú istú dobu spáliť oveľa viac kalórií, ale power joga je , narozdiel od behania, neškodná pre Vaše kĺby a svaly. Nezaťažuje ich.

Tipy na účinné power joga cvičenie

Power joga cvičenie je účinné, iba ak sa robí pravidelne. Vhodné je cvičiť aspoň dvakrát do týždňa po 90 minút. Ak je však pre Vás 90 minút veľa, môžete cvičenie skrátiť aj na polovicu. Na začiatku cvičení sa nebojte, ak niektoré pózy nebudete zvládať. Je to úplne normálne. Práve preto je vhodné začať s power jogou pre začiatočníkov. Power jogu by ste vždy mali cvičiť iba pod pohľadom inštruktora, aby ste neprišli k zraneniu. Stačí ak niektorú z póz nerobíte správne a Vaše telo môže naozaj trpieť. Pred samotným začiatkom cvičenia by ste mali o power joge informovať aj svojho lekára. Nie každému môže lekár power jogu odporučiť. Ak máte problémové partie, snažte sa s inštruktorom o nich porozprávať. Môže Vám urobiť zostavu na mieru, ktorá bude riešiť práve časti tela, kde máte najviac tukových zásob. Rovnaká zostava power jogy by Vás mohla začať po čase nudiť. Preto je vhodné, z času na čas zmeniť zostavu.

Share.

About Author

Lívia Boorová sa narodila v roku 1986 v Trenčíne, v znamení panny. V rokoch 2002 až 2006 navštevovala Obchodnú akadémiu Milana Hodžu v Trenčíne. V roku 2011 získala akademický titul Magister na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave, v odbore masmediálna komunikácia. V súčasnosti pracuje ako šéfredaktorka lokálneho periodika - Staroturianskeho spravodajcu, ako redaktorka pre TV Sen a pre magazín Vitalne.sk. Medzi jej záľuby patria písanie, čítanie, spoznávanie nových ľudí, zábava, šport, kozmetika, či cestovanie. Žije v Starej Turej.