Brušný tanec pre všetky generácie

0

Ladné pohyby brušných tanečníc berieme najčastejšie ako jednu z foriem umeleckého tanca. Nejde však len o umenie a zábavu, pretože brušný tanec ponúka telu aj množstvo zdravotných výhod a má pozitívny vplyv na naše fyzické zdravie. Ak patríte k ženám, ktoré nebavia rýchle aeróbne cvičenia alebo máte vyšší vek a bojíte sa robiť prudké pohyby, skúste sa prihlásiť práve na lekcie brušného tanca. Je to zábavné a urobíte niečo aj pre svoje telo.

Brušný tanec patrí k uvoľnovacím tancom, ktoré pomôžu zlepšiť Vašu kondíciu, pružnosť Vášho tela, korigujú Vaše posturálne svalstvo, ktoré vplýva na chrbticu. Tento druh tanca tiež pôsobí na Vašu psychiku, Vaše telo získava nové sebavedomie a vy sa cítite oveľa viac žensky. Brušný tanec poznáme aj pod názvom Raks Sharki. Odporúčame Vám cviviť brušné tance trikrát týždenne aspoň po tridsať minút. Spevníte si tak brušné svaly, ramená, boky, panvu, trup, chrbticu, krk, stehná a hornú časť chrbta. Narozdiel od iných druhov tanca, brušný tanec vychádza z pohybov, ktoré sú prirodzené pre ženskú postavu. Nedeformuje a neovplyvňuje kostru a pracuje tak, aby Fashion portrait of glamour lady in national oriental dancing dresstelo nestaval do neprirodzených póz. Výhody brušného tanca si môžu vychutnať ženy všetkých vekových generácií a do tanca sa rovnako môžu zapojiť aj muži a deti.

Zlepšite pohyblivosť Vášho tela

Pružnosť a plynulosť pohybov pri brušných tancoch uvoľnuje kĺby a pomáha pri ochoreniach ako je napríklad artridída. Celkovo sú brušné tance vhodné pri problémoch s kĺbami a takisto dobre vplývajú na naše svalstvo. Ak máte zamestananie, pri ktorom Vám často tuhne krk a ramená alebo cítite napríjemné napätie v chrbtici, skúste začať s lekciami brušného tanca. Ak sú Vaše chrbtové svaly silnejšie, slúži to ako prevencia proti poraneniam chrbice. Správnymi pohybmi tiež podporujete normálne držanie tela a udržujete pružnosť tela bezpečným a efektívnym spôsobom. Mnohé z Vás majú sedavé zamestnanie. To sa odráža najmä v bolestiach v spodnej časti chrbta. Brušné tance pomáhajú posúvať panvu do neutrálnej pozície, ktorá odbúrava bolesti spodnej časti chrbta. Intenzita brušného tanca je rôzna. Niektoré pohyby sú pomalšie, niektoré rýchlejšie. Závisí to aj od lektorky a choreografie. Pri hodine brušného tanca môžete spláliť až 300 kalórií. Ak k tomu pridáte zdravé stravovanie, môžete pri brušnom tanca aj slušne schudnúť.

Zdravotné výhody brušného tanca

Aj keď sa Vám to možno nebude zdať možné, brušný tanec je naozaj výborným cvičením pre zdravie Vášho organizmu. Pripieva napríklad k lepšiemu tráveniu. Tým, že zapájate najmä brušné svaly, nakláňate trup zo strany na stranu a pomáhate potravinám lepšie sa pohybovať po tráviacom systéme. Brušné tance ďalej zlepšujú Váš krvný obeh a prekrvujú všetky dôležité orgány. Získate lepšiu kĺbovú pohyblivosť, pretože pri pohybe sa rozprúdia prírodné oleje vo Vašich kĺboch. Ak máte problémy s dýchaním, tanec Vám pomôže naučiť sa správne zhlboka dýchať a Vaše telo sa bude lepšie okysličovať. Tak ako pri každom pohybe, aj pri brušnom tanci sa zrýchľuje Váš metabolizmus a spaľujú sa tuky. Pre dámy je dobrou správou aj KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAto, že vlnenie bokov a brucha odbúrava aj nepríjemnú celulitídu. Brušný tanec môže pomôcť ženám aj pri problematickej menštruácií. Pohyby pri tanci stimulujú krvný obeh a zmierňujú zápchy a bolesť v panvovej oblasti. Znižuje sa tiež stres a hormonálna nerovnováha v organizme. Vďaka svojmu zameraniu na brucho a boky je tanec výborný aj pre nastávajúce mamičky. Posilňuje svaly panvového dna a vďaka kruhovým pohybom slúži ako príprava na pôrod. Nastávajúce mamičky sa pri cvičení naučia vhodne dýchať a znížia aj riziko vzniku bolestí chrbta.

Pomôžte aj svojej psychike

Jemné plynulé pohyby a hojdanie pri brušných tancoch má veľa spoločných prvkov s meditáciou. Preto je brušný tanec považovaný aj za relaxačný tanec, pri ktorom si oddýchne aj Vaša myseľ. Tento druh tanca je vhodný aj pri pocitoch úzkosti a pri stavoch začínajúcej depresie. Pohyby pri tanci sú veľmi zmyselné a ženské. Pravidelným cvičením sa tak zvyšuje aj Vaše sebavedomie a vy sa cítite ženskejšie ako kedykoľvek predtým. Tanec prináša pozitívnu energiu, ktorá odbúra nahromadený stres a zostane vo Vás aj niekoľko hodín či dní. Jemné pohyby sú upokojujúce a Vaša myseľ si pri nich naozaj oddýchne.

Zdieľať.

O autorovi

Lívia Boorová sa narodila v roku 1986 v Trenčíne, v znamení panny. V rokoch 2002 až 2006 navštevovala Obchodnú akadémiu Milana Hodžu v Trenčíne. V roku 2011 získala akademický titul Magister na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave, v odbore masmediálna komunikácia. V súčasnosti pracuje ako šéfredaktorka lokálneho periodika - Staroturianskeho spravodajcu, ako redaktorka pre TV Sen a pre magazín Vitalne.sk. Medzi jej záľuby patria písanie, čítanie, spoznávanie nových ľudí, zábava, šport, kozmetika, či cestovanie. Žije v Starej Turej.