Cvičenie s obručami hula hoop

0

Obruče hula hoop boli v minulosti artikel, ktorý rodičia vo veľkom kupovali svojim malým slečnám na hranie. V súčasnej domácnosti plnej moderných hračiek sa už možno u Vás hula hoop ani nenachádza. Jeho slávu však opäť oprášili Američania, ktorí vymysleli nové fitnes cvičenie, hoopnoticu alebo hooping, ktorá využíva práve spomínanú obruč hula hoop. A verte, že je toto cvičenie efektívne pri spaľovaní tukov, a to najmä v problémových partiách Vášho tela.

Obruče sa využívali na hru či cvičenie už v starovekom Grécku a Egypte. Názov hula hoop pochádza od britských námorníkov, ktorí videli tanec hula na havajských ostrovoch a pripomínal im pohyb, ktorý naznačoval krúženie, v angličtine slovo hoop. Hula hoop sa udomácnil ako v Anglicku, tak aj vo Francúzsku. V Amerike využívali obruče už domorodí Indiáni, ktorí ich využívali pri obradných tancoch. Od 50. rokov sa začali vyrábať plastové obruče, ktoré boli určené najmä na hranie pre deti. Dnes sa však čoraz viac využívajú nielen na detské hry, ale aj ako pomôcky pre gymnastiku a fitnes. Hooping sa v roku 2009 stal v Amerike jedným z nových fitnes prúdov. Hoopnotica je samostatný druh tohto cvičenia, ktorého zakladateľkou je Gabriella Redding z Los Angeles. Medzi vyznávačky hoopingu patrí napríklad aj Michelle Obamová.

 

Zdroj: http://www.femaleforlife.com.au/

Zdroj: http://www.femaleforlife.com.au/

Ako cvičiť hula hoop

Čo sa týka Slovenska, u nás ešte nie je hula hoop cvičenie veľmi rozšírené, takže bude asi problematické nájsť fitnes zariadenie, ktoré ho bude ponúkať s inštruktorom. Nezúfajte však, na internete nájdete množstvo videí s cvičebnými zostavami. Rovnako je možné objednať si rôzne DVDčka. Na cvičenie si zaobstarajte vhodnú obruč hula hoop, najlepšie priamo z obchodu so športovým náčiním. Na začiatok je vhodná ľahšia obruč, pre pokročilých je možná aj väčšia záťaž. Čím je obruč väčšia, tým je jednoduchšie krúženie. Pri menších obručiach sa viac zapotíte a musíte robiť rýchlejšie pohyby. Ak siahnete po ťažšej obruči, ktorá váži viac ako pol kila, budete cvičiť intenzívnejšie. Čo sa týka veľkosti, pre začiatok je pre vás vhodná obruč, ktorá je pri polohe od zeme k Vám vo výške pása až hrudníka. A môžete začať. Dôležitý je základný pohyb, teda krúženie obručou okolo pásu. Základný pohyb sa budete musieť možno učiť dlhšie, niekomu to ide hneď a niekomu to chvíľu trvá. Ale zotrvajte a snažte sa, kým kruh neudržíte vo vzduchu. Začnite najprv nanečisto krúžiť bokmi bez obruče, potom si vyskúšajte samostatne roztáčanie kruhu a neskôr už môžete ísť na ostro. Zoberiete obruč, roztočíte kruh a krúžite bokmi, aby sa kruh udržal nad zemou. Potom už pôjdu všetky ďalšie cviky ľahko. Okrem krúženia v bokoch sa pri hoopingu využívajú aj nohy, ruky, zadok a ďalšie iné časti tela.

Prečo je hula hoop pre Vás dobrý?

Ak ešte stále pochybujete, verte, že pri hoopingu pracuje na Vašom tele až 30 svalov. Hooping dokáže výborne spaľovať tuky na problémových partiách brucha, zadku, na krížoch, chrbte, ale aj na dolných a horných končatinách. Dôležitá je aj informácia, že pri cvičení s hula hoopom posilňujete zadné svalstvo na krížoch, ktoré pomáha pri bolestiach chrbta. Tie sú v mnohých prípadoch spôsobené iba ochabnutým chrbticovým svalstvom. Dôležité je aj to, že hooping patrí medzi kardio aerobicové aktivity, teda buduje zdravie Vášho srdca a ciev. Rytmické oscilačné pohyby s hula hoopom rozhýbu aj Vaše kĺby. Pravidelným cvičením hoopingu sa zvyšuje Vaša svalovina a znižuje sa opotrebovanie nielen Vašej chrbtice, ale aj kĺbov. Hula hop je výborným nástrojom aj na zlepšenie flexibility a držania tela. Zlepšuje sa aj plynulosť Vašich pohybov a rovnováha. Hooping je vhodný nielen pre Vaše fyzické zdravie, ale aj to psychické. Pri cvičení sa odbúrava stres, zlepšuje sa Vaše vnímanie vlastného tela a keďže je hooping zábavný, vyplavujú sa pri ňom aj hormóny šťastia.

Pomôže aj pri chudnutí

Väčšina z ľudí, ktorí prichádzajú do fitnes centra či iného športového zariadenia, chce cvičením získať najmä novú lepšie vyzerajúcu postavu. Pokiaľ ide o počet spálených kalórií, pri intenzívnom cvičení s hula hoop spálite rovnako kalórií ako pri behu na bežeckom páse. Akurát je to väčšia zábava. Hooping je teda výborný na tvarovanie Vášho tela, a najmä v problémových partiách ako je brucho či zadok. Tým, že sa kruh obtáča o telo, dokáže výborne bojovať aj so začínajúcou celulitídou. Postačí Vám cvičiť každý deň hooping aspoň desať minút. Nevylučuje sa však aj intenzívnejšie cvičenie aspoň 30 minút trikrát do týždňa. Ak máte zdravotné problémy s chrbticou, alebo iné zdravotné problémy, poraďte sa o hoopingu so svojim lekárom.

Share.

About Author

Lívia Boorová sa narodila v roku 1986 v Trenčíne, v znamení panny. V rokoch 2002 až 2006 navštevovala Obchodnú akadémiu Milana Hodžu v Trenčíne. V roku 2011 získala akademický titul Magister na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave, v odbore masmediálna komunikácia. V súčasnosti pracuje ako šéfredaktorka lokálneho periodika - Staroturianskeho spravodajcu, ako redaktorka pre TV Sen a pre magazín Vitalne.sk. Medzi jej záľuby patria písanie, čítanie, spoznávanie nových ľudí, zábava, šport, kozmetika, či cestovanie. Žije v Starej Turej.