Fitnes novinka – Pure barre

0

V Spojených štátoch je cvičenie Pure barre populárne už od r. 2011, kedy sa stalo veľkým hitom medzi celebritami, ale aj obyčajnými ľuďmi. Postupne sa toto cvičenie presunulo aj do Európy. Ide o spojenie baletu, tanca a cvičenia, ktoré sa zameriava na spaľovanie kalórii a na spevnenie problémových partií najmä na zadku, nohách, bruchu a pažiach. V súčasnosti si pure barre razí cestu i na Slovensku a ponúkajú ho športové a fitnes centrá po celej republike.

Fitnes cvičenie Pure barre bolo vytvorené Američankou Carrie Rezabek Dorr, ktorá je tanečnica, choreografka a nadšenkyňa pre fitnes šport. Prvé pure barre lekcie začala viesť v roku 2001, neskôr sa počas desiatich rokov rozšírilo toto cvičenie po celých Spojených štátoch. Pure barre pochádza zo slova barre, čo je tyč, ktorá sa používa pure barrepri balete pri zahrievacích cvičeniach. Barre sa nazývajú aj pomalé cvičenia, ktoré sa robia na tejto konštrukcii. Cvičenia zahŕňajú naťahovacie a zahrievacie cvičenia pre svaly a rýchle cvičenia, ktoré zlepšujú techniku pohybu pri zvýšenej rýchlosti. Správna pozícia pri pohyboch je v balete veľmi dôležitá a baletná tyč pomáha tanečníkom udržovať stabilitu a rovnováhu najmä pri učení nových cvikov. Konštrukciu využívajú najmä začínajúci tanečníci na podporu. Cvičenie pure barre však nie je len o balete.

Ako pure barre funguje?

Cvičebná metóda využíva prvky baletu, pilatesu, kalanetiky a posilňovacích cvičení, ktoré sú zamerané na spaľovanie tuku a na formovanie najmä problémových partií stehien, zadku, ramien, paží a brucha. Zvyčajne ide o 55 minútové intenzívne cvičenie, ktoré využíva drobné izometrické pohyby, ktoré sa vykonávajú pri tónoch populárnej hudby. Baletná tyč – barre slúži ako podpera pre cvičiaceho, spoločne s rôznymi cvičebnými pomôckami – overballmi, gumami či ľahkými činkami. Pri cvičení sa využíva váha vlastného tela alebo váha tých najľahších činiek. Cvičenie začína ľahkým rozcvičením svalov, potom nasleduje samotný mix baletných, pilatesových, kalanetikových a posilňovacích cvičení. Cvičenie zahŕňa i strečing, ktorý je dôležitý, aby boli Vaše svaly krásne vyrysované a aby ste nemali ráno svalovicu. Strečing je zaradený za každou zostavou. Pure barre je vhodné pre všetky vekové kategórie, v našich podmienkach ide najmä o cvičenie pre ženy. V Spojených štátoch však pure barre navštevujú hojne aj muži. Vhodné je napríklad i pre ženy po pôrode, ktoré koja, pretože sa pri ňom neskáče. Niektoré cviky však nie sú vhodné pre tehotné ženy alebo ľudí, ktorí majú problémy s chrbticou a panvou. Preto, ak nemáte 100 percentný zdravotný stav, konzultujte cvičenie so svojim lekárom.

Výhody cvičenia

Najdôležitejším plusom cvičenia je, že si spevníte problémové partie na bruchu, zadku, nohách a rukách. Pure barre sa tiež postará, aby Vaša postava pôsobila štíhlejšie a Vaša váha klesala postupne smerom nadol. Carrie Rezabek Dorr sľubuje, že už po niekoľkých týždňoch uvidíte, že sa Vám strácajú centimetre z problémových partií. Samozrejme, popri cvičení odporúčame zmeniť aj stravovanie, ktoré je rovnako dôležité pre úbytok hmotnosti ako samotné cvičenie. Veľkou výhodou pure barre oproti iným druhom aerobicových aktivít je, že má takmer nulový dopad na Vaše kĺby, keďže neobsahuje žiadne cviky, ktoré by ich zaťažovali. Vyhnete sa nebezpečnému skákaniu či pobehovaniu, ktoré sú súčasťou behu či aerobicu. Veľkou výhodou je tiež množstvo spálených kalórií. Počas jednej

Zdroj: www.weddingsalon.com

Zdroj: www.weddingsalon.com

hodiny pure barre môžete spáliť až 500 kalórií, a to aj napriek tomu, že robíte veľmi jednoduché pohyby. Pure barre je vhodný pre ľudí, ktorí chcú posilniť svoje svalstvo, ale nechcú mať zbytočne nafúknuté ruky či nohy. Pri jednotlivých cvikoch pure barre sa dáva vysoký dôraz aj na strečing, ktorý zabezpečí, že svaly, ktoré ste precvičili zostanú štíhle a krásne predĺžené. Môžete tiež očakávať, že Vaše telo bude po pár týždňoch cvičenia silnejšie a pružnejšie. Ak budete cvičiť s trénerom, bude Vás nútiť udržovať takú pozornosť, že si počas hodinky oddýchne aj Vaša myseľ. Zabudnete na problémy a odbúrate nahromadený stres.

Kde a ako cvičiť

V súčasnosti sa pure barre cvičí už i na Slovensku. Ponúkajú ho rôzne fitnes centrá a športové strediská. Cvičí sa v skupinkách okolo 20 ľudí s vyškoleným inštruktorom. Ten Vám vysvetlí ako máte vykonávať jednotlivé cviky, pomôže Vám naučiť sa správne dýchať a v prípade, že niektorý cvik nerobíte dobre, ukáže Vám čo musíte zmeniť. Samozrejme, ak sa necítite na cvičenie v skupine alebo vo Vašom okolí nie je možnosť cvičiť pure barre v nejakom centre či stredisku, môžete si zakúpiť i DVD pure barre, ktoré zoženiete na internete. V súčasnosti sú už na svete vyvinuté aj vylepšenia a odnože pure barre, ako napríklad cardio barre, xtend barre a iné.

Zdieľať.

O autorovi

Lívia Boorová sa narodila v roku 1986 v Trenčíne, v znamení panny. V rokoch 2002 až 2006 navštevovala Obchodnú akadémiu Milana Hodžu v Trenčíne. V roku 2011 získala akademický titul Magister na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave, v odbore masmediálna komunikácia. V súčasnosti pracuje ako šéfredaktorka lokálneho periodika - Staroturianskeho spravodajcu, ako redaktorka pre TV Sen a pre magazín Vitalne.sk. Medzi jej záľuby patria písanie, čítanie, spoznávanie nových ľudí, zábava, šport, kozmetika, či cestovanie. Žije v Starej Turej.