Top 10 tipov pre zdravú chrbticu

2

Najlepších 10 rád pre zdravý chrbát, vrátanie zdvihov, ako správne sedieť a iných posilňovacích a naťahovacích cvikov. Postupujte podľa týchto jednoduchých pokynov a vaša chrbtica sa vám isto poďakuje a môžete si tak ušetriť návštevu u ortopéda.

1. Pravidelnosť

Zdravý chrbát

Pravidelná fyzická aktivita predchádza problémom s chrbticou.

Precvičujte si váš chrbát pravidelne. Najmä prechádzky, plávanie (predovšetkým znak) a cvičenie na rotopéde sú vynikajúce spôsoby, ako posilniť vaše chrbtové svalstvo. I 10 minút je pre chrbát viac ako žiadny čas. Viac si o precvičovaní chrbtice môžete prečítať tu.

2. Kolená vždy do podrepu

Vždy pokrčte kolená a boky, nie chrbát. Častou chybou ľudí, ktorí začínajú posilňovať je, že dvíhajú závažia zo zeme chrbtom a nie pomocou kolien.

3. Zdravý spánok

Hovorí sa, že zdravý spánok je základ dobrého zdravia. Spanie na chrbte ale vystavuje chrbticu tlaku až 25 kilogramov. Tento tlak môžete znížiť rôznymi spôsobmi: napríklad si môžete dať vankúš pod kolená, čím znížite tlak na polovicu. Ležanie na boku s vankúšom medzi kolenami tiež znižuje tlak.

4. Dva malé objekty sú viac ako jeden ťažký

Prenášanie malých objektov (jeden v každej ruke) je jednoduchšie a bezpečnejšie ako jeden ťažší. Ak je prenášanie ťažkého objektu nevyhnutné, udržiavajte ho blízko vášho tela.

5. Batoh

Je vždy lepšie nosiť väčšie váhy v batohu ako vyhnúť taškám cez rameno alebo do ruky.

6. Správne držanie tela

Správne držanie tela je veľmi dôležité. V kresle je treba byť správne opretý, cez stôl sa nenahýnať a pri chôdzi treba mať vystreté ramená.

7. Stolička

Vždy používajte stoličku s operadlom. Pri sedení majte chodidlá vždy na podlahe alebo na opierke pre nohy. Meňte spôsob sedenia každých pár minút.

8. Stop fajčeniu

Okrem iných zdravotných rizík je možné, že fajčenie znižuje prekrvenie diskov medzi stavcami a to môže viesť k celkovej degenerácií chrbtice.

9. Preč s nadbytočnými kilami

Prebytočné kilá vytvárajú veľkú záťaž pre celé telo: srdcovocievny systém, svaly a kĺby vrátane chrbtice..

10. Vhodný matrac

Zdravý spánok je kľúčom k úspechu. Vyberte si matrac vhodný k vašej výške, váhe, veku a hlavne vašej polohe pri spánku.

Share.

About Author

mm

Andrej Kesely sa narodil v roku 1980 v Trnave, v znamení rýb. Je slobodný, 0 detí. Má akademický titul Ing. zo Žilinskej Univerzity a Mgr. z Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. V súčasnosti pracuje ako SZČO v oblasti internetového marketingu. Vaše podnety a názory mu môžete zasielať na ak.vitalne@gmail.com. Instagram: ak.vitalne