Sedem pravidiel štíhlych ľudí

0

Prečo sa niektorí ľudia zdajú prirodzene chudí aj keď si neodoprú výdatný obed? A naopak, prečo niektorí z nás, ktorí úmorne dodržiavajú každú diétu nemôžu zhodiť ani kilečko?

Pretože tí „prirodzene tenkí“ ľudia skutočne dodržiavajú jednoduché zásady a pravidlá, ktoré im neumožnia pribrať na váhe. A ak poznáte ich tajomstvo, môžete si dopriať a vychutnať dobré jedlo bez strachu, že znova priberiete.

Pravidlo 1: Štíhli ľudia nie sú posadnutí svojou váhou

Kým vy sa vážite každý deň, aby ste zistil, či máte práve „dobrý“ alebo „zlý“ deň, vaši chudí priatelia zriedkakedy myslia na svoju váhu alebo veľkosť. Nikdy v živote nespájali svoju pohodu s tým, ako vypadajú alebo akú veľkosť má ich sukňa.

Pravidlo 2: Nízkotučné potraviny sú mýtus

Európska štúdia, ktorá sledovala takmer 90 000 ľudí počas niekoľkých rokov zistila, že účastníci, ktorí sa snažili jesť potraviny „s nízkym obsahom tuku“, mali rovnaké riziko nadváhy, ako tí, ktorí jedli to, čo chceli.

Tuk obsiahnutý v potravinách neznamená, že budete tučný/á. V skutočnosti telo tuk v strave potrebuje. Je nutný pre spracovanie niektorých živín ako napríklad vitamín A, D a E. Mnoho nízkotučných potravín obsahuje príliš veľa cukru a preto majú ešte viac kalórií, než ich plnotučné verzie. Dokonca aj americká asociácia „American Heart Association“ hovorí, že etikety „Bez tuku“ vedú k vyššej spotrebe nezdravých sladkostí a sladidiel. Tuk udrží pocit plnosti a spokojnosti zatiaľčo po potravinách bez tuku pobežíte hladný za hodinu späť do chladničky. Treba mať však na pamäti, že štíhli ľudia tiež nekonzumujú viac ako je denný podiel tuku v jednom jedle.

Pravidlo 3: Štíhli ľudia pri jedle sedia

Čím častejšie a dlhšie pri jedle sedíte, tým si jedlo viac vychutnáte a, prirodzene, ťažšie priberiete. Trestaním samých seba a jedením v zhone len zvyšujete šancu na pribranie váhy.

Grécki vedci nedávno uviedli, že jesť pomalšie a vychutnávať si jedlo môže zvýšiť hladiny dvoch dôležitých hormónov, ktoré regulujú pocit plnosti. A vedci zo známej Cornellovej univerzity taktiež zistili, že keď si ľudia zasadnú ku stolu s už plnými taniermi, skonzumujú až o 35 percent menej, ako by tomu bolo pri jedle na rodinný spôsob: každý si naloží vlastnú porciu.

Pravidlo 4: Štíhli ľudia vedia aké bude ďalšie jedlo

Plánovanie svojej odpovede na hlad vám môže pomôcť schudnúť rýchlejšie. Aspoň tak hovoria holandskí vedci. Položili vybraným ľuďom jednoduchú otázku: „Ak máš hlad v štyri poobede, potom…čo? „Tí, ktorí mali odpoveď ako napríklad: „Zaženiem hlad s mandľami“, boli pri chudnutí úspešnejší, ako tí, ktorí nemali žiadnu odpoveď.

Pravidlo 5: Štíhli ľudia jedia bielkoviny

V nedávnej európskej štúdii, ľudia ktorí konzumovali vysoké hladiny proteínu (iným slovom bielkoviny), mali dvakrát vyššiu pravdepodobnosť, že schudnú a udržia si váhu, ako tí, ktorí proteín nekonzumovali.

Štúdie zamerané na rôzne stravovacie návyky zistili, že konzumácia stravy s vysokým obsahom bielkovín a nízkym obsahom škrobu (ako napríklad biely chlieb) je najúčinnejšia na chudnutie.

Pravidlo 6: Štíhli ľudia sa viac hýbu

Nemusíte vyliezť na Kilimandžáro, zabehnúť maratón, alebo stráviť veľkú časť dňa vo fitku. I krátka jazda na bicykli môže byť účinná (20 minút spáli 200 kalórií), takisto i pokojná prechádzka (145 kalórií, každých 50 minút).

Jednoducho povedané, fit ľudia robia veci čo ich bavia. Je to celkom jednoduché, vyberte si niekoľko aktivít, ktoré vás bavia, od prechádzky so psom až po bowling s priateľmi a jednoducho ich robte častejšie. Priemerný človek robí 200 rozhodnutí každý deň, ktoré ovplyvňujú jeho alebo jej váhu. Ak zvolíte zábavnú možnosť, uvidíte pozitívny výsledok pravdepodobnejšie.

Pravidlo 7: Štíhli ľudia pozerajú menej TV

Cca. 18 percent ľudí, ktorí sledujú menej ako dve hodiny TV denne majú index telesnej hmotnosti (BMI) 30 alebo viac, čo je už limitná hranica pre obezitu. Ale z tých, ktorí sledujú viac ako štyri hodiny televízie denne, toto percento je už 30.

Ako každú vec i pozeranie TV treba robiť s mierou: V štúdii, ktorá bola uskutočnená na univerzite vo Vermonte, účastníci s nadváhou znížili svoj denný čas pred TV na polovicu (z priemerných 5 hodín na 2,5 hodiny). Účastníci štúdie tak spálili extra 119 kalórií denne. A nedávna štúdia ukázala, že ľudia ktorí úspešne schudli, 63 percent z nich sledovalo TV menej ako 10 hodín týždenne. Ďalšia štúdia uvádza, že štíhli ľudia majú v priemere 2,6 televíznych prijímačov v domácnosti. Tí s nadváhou v priemere 3,4. A nakoniec, výskumníci v Austrálii zistili, že každá hodina pred televíziou skracuje život o 22 minút.

Občasné porušenie niektorého z týchto siedmich pravidiel je v poriadku. Problém nastáva len v momente, ak sa z porušenia stáva pravidlo. Veľa úspechov a pevnej vôli pri chudnutí!

Share.

About Author

mm

Andrej Kesely sa narodil v roku 1980 v Trnave, v znamení rýb. Je slobodný, 0 detí. Má akademický titul Ing. zo Žilinskej Univerzity a Mgr. z Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. V súčasnosti pracuje ako SZČO v oblasti internetového marketingu. Vaše podnety a názory mu môžete zasielať na ak.vitalne@gmail.com. Instagram: ak.vitalne