25 príčin prečo nechudnete tak ako by ste chceli

0

Aj keď budete dodržovať prísnu a zdravú životosprávu a cvičiť denne vo fitku, nemusíte vidieť na sebe želanú zmenu tak rýchlo, ako ste chceli. Aj keď má zdravý spôsob života neodškriepiteľné benefity, môže byť frustrujúce ak nevidíte výsledok pri rannom vážení. Ak vám to znie povedome, je šanca, že jeden z týchto dôvodov vám stojí v ceste za vysnívaným cieľom.

1. Nepijete veľa vody

Okrem toho, že voda zabraňuje dehydratácií tela, jej pravidelné pitie podľa posledných štúdií môže pomôcť pri chudnutí – pitie vody pred jedlom pomáha kontrolovať množstvo konzumovaných potravín. Konzumácia potravín ktoré obsahujú veľa vody (ako je napríklad ovocie a zelenina) vás naplní rýchlejšie, čo vám umožní jesť menej. Malá štúdia dokonca zistila, že pitie studenej vody môže urýchliť metabolizmus a odradzuje chute na sladké nápoje, ako je napríklad kola a ovocné šťavy. Tak to je dôvod, prečo treba pravidelne piť!

2. Myslíte si, že prechádzka so psom stačí

15 minút chôdze je vždy lepšie ako nič, ale nečakajte, že uvidíte dramatické zmeny. Musíte sa prekonať – a to znamená aspoň 30 minút denne kardio cvičení. Na spaľovanie kalórií je napríklad veľmi dobrý beh, spinning, intervalový tréning alebo pešia turistiku.

3. Prejedáte sa zdravými jedlami

Orechy, avokádo, celozrnné cestoviny, olivový olej, a tmavá čokoláda sú všetky prírodné a zdravé pochutiny, ale aj tak obsahujú určitý počet kalórií. Stále je nutné sledovať denný príjem potravín. Napríklad, avokádo ponúka veľa zdravotných výhod, ale celé ovocie má viac ako 200 kalórií.

4. Cvičíte len kardio

Ak „žijete“ len na bežeckom páse, ale nikdy nedvihnete činku, potom prichádzate o jednu z najdôležitejších častí do „fitness-skladačky“. Nielenže silový tréning zabráni zraneniu posilnením kĺbov, ale tiež buduje svalovú hmotu a zvyšuje rýchlosť metabolizmu. Bonus: vďaka zrýchlenému metabolizmu, budete spaľovať kalórie ešte dlho potom, čo vyzujete svoje tenisky.

5. Cvičíte s prázdnym žalúdkom

Ak pravidelne cvičíte nalačno, mali by ste zvážiť toto: výskum ukazuje, že spálené kalórie počas cvičenia na lačno pochádzajú zo svalov a nie z tuku. Vzhľadom k tomu, že svaly spália viac kalórií ako tuk, čím viac svalovej hmoty máte, tým lepšie pre chudnutie. Nielenže konzumácia pred cvičením pomôže vyhnúť sa strate svalovej hmoty, ale tiež, budete mať viac energie k celému tréningu.

6. Váš partner nie je na „rovnakej fitness vlne“

Partner, ktorý je na podobnej ceste ako vy môže byť obrovskou pomocou k dosiahnutiu vašich cieľov. Ale ak váš partner nie je na „palube“, potom to môže byť problém. Nemôžete očakávať, že schudnete, ak váš manžel/ka neustále objednáva pizzu, fast food,  chce ísť von na zmrzlinu, alebo navrhujte ešte ostať v postieľke namiesto návštevy posiky! Komunikácia je základ,  budete potrebovať jeho podporu pri chudnutí a všetko je to o kompromisoch – pre vás oboch. Nabudúce ak budete spolu večerať, rozdeľte si predjedlo alebo preskočte dezert.

7. Vynechávate dôležité druhy jedál

Vynechanie celej skupiny potravín môže viesť k nutričnej nerovnováhe – nehovoriac o tom, že viac budete túžiť po vynechaných potravinách. Skôr než, povedzme, odstránite všetky uhľohydráty, zamerajte sa na celozrnné potraviny a nezabudnite sledovať svoje porcie. Zvyčajne sú to extra porcie, ktoré vám pridávajú na váhe, nie samotné cestoviny.

8. Dostatočne nespíte

Čas vyhradený na tréning môže znamenať menej času na samotný spánok, ale je dôležité ak chcete schudnúť aby si dostatočne odpočinuli. Je potrebné viac energie, aby ste udržal krok s tréningom a vynechanie spánku môže tiež ovplyvniť schopnosť tela kontrolovať chuť k jedlu: nedostatok spánku zvyšuje hladinu hormónov ktoré stimulujú chuť do jedla.

9. Nejete veľa zeleniny

Jedzte päť až sedem porcií ovocia a zeleniny denne. To je dôležité pre každého, obzvlášť pre tých ktorí chcú schudnúť, pretože strava plná potravín na rastlinnej báze ponúka väčšie množstvo živín s menej kalóriami – a všetko čo obsahuje vlákniny udržuje telo dlhšie sýte.

10. Jete postojačky

Státie u chladničky alebo pultu nešetrí čas ani energiu a môže viesť k bezduchému prejedaniu sa. Najlepšie je urobiť si plán a určiť čas na desiatu a olovrant, ktoré sa odlišuje od vašich ostatných aktivít.

11. Nosíte oblečenie, ktoré je príliš veľké

Voľné oblečenie je pohodlné, ale zakrýva telo čo umožní zabudnúť na to, ako skutočne vyzerá – a to pracuje proti vašej motivácií. Namiesto toho sa rozhodnite pre viac priliehavé oblečenie zvýrazňujúce vašu postavu. Alebo ešte lepšie, začnite váš nový deň v tréningovom outfite a to vás bude inšpirovať niečo aktívne urobiť.

12. Ste na diéte…

Či už ste tej alebo onakej diéte, alebo máte svoj vlastný stravovací a cvičiaci plán, nemôžete to robiť polovičato a očakávať, že sa dostavia výsledky. Zostaňte verný/á svojmu plánu, inak neuvidíte v zrkadle žiadnu zmenu.

13. Ste závislý/á na dresingoch a zálievkach

Šalát je jedným z najzdravších jedál ktoré môžete mať, ale keď ho „obohatíte“ s kúskami slaniny, kozím syrom, orechmi, sušeným ovocím a dresingom, môžete ľahko zdvojnásobiť množstvo kalórií. Musíte si uvedomiť, koľko kalórií váš obľúbený doplnok šalátu pridá. Napríklad len 10 krutónov je 100 kalórií navyše.

14. Neraňajkujete

Vynechanie raňajok sa môže zdať ako skvelý spôsob ako ušetriť kalórie, ale vaše telo sa bude držať tuku, pretože si bude myslieť, že hladuje. Majte na pamäti, že ľudia, ktorí raňajkujú pravidelne strácajú na váhe rýchlejšie. Pravidelné raňajky naštartujú váš metabolizmus. A nejedzte len tak hocičo: vhodné sú jedlá bohaté na bielkoviny a vlákniny, to udrží telo sýte celé hodiny.

15. Nedodržujte porcie

Pokiaľ sa jedná o vyváženú stravy vieme, že dodržovanie správnych porcií je jedným z kľúčov k úspechu. Vždy sa ubezpečte, že veľkosti vašich porcií sú pre vás vhodné a naučte vaše telo reagovať na signál „som plné“.

16. Jete keď premýšľate

Ak jete pred obrazovkou alebo pred počítačom môžete si ľahko nabúrať vaše chudnúce ciele. Vyhraďte si čas osobitne na jedlo bez rozptýlenia, to vám pomôže vo výsledku jesť menej. Niekedy si ani neuvedomujete čo jete keď je vaša myseľ niekde inde.

17. Nekrájate si jedlo

Niečo tak jednoduchého ako pokrájanie si večere môže byť užitočné proti prejedaniu. Pokrájanie potravín na malé kúsky sa môže zdať mierne detinské, ale štúdie ukazujú, že ľudia sa nasýtia viac s menšími porciami.

18. Stále pijete malinovky

Sódy a malinovky neponúkajú doslova žiadne nutričné ​​výhody a pitím týchto nápojov si sabotujete vaše ciele pri chudnutí. Štúdie ukázali, že ľudia, ktorí pijú dve a viac limonád denne majú väčšie miery okolo pása ako ostatní.

19. Nejete dostatočne

Nenechajte hladovať aby ste ušetrili kalórie na neskôr. Nielenže si tým pokazíte váš metabolizmus, ale budete tak vyhladovaný že pravdepodobne budete jesť viac, než keby ste sa poriadne najedli. Nielenže je hladovanie neudržateľné pre chudnutie, ale aj príliš malé porcie môžu  viesť k nadmernému maškrteniu medzi jedlami.

20. Neužívate si života!

Vzhľadom k tomu, že je preukázané že stres spôsobuje zvýšenie hmotnosti spustením prejedania sa – najmä potravín s vysokým obsahom tukov a cukrov – uistite sa, že si doprajete čas na relaxáciu a odpočinok. A ako bonus získate to, že veľa zábavných aktivít (ako je tanec, pešia turistika ale i nakupovanie) tiež spaľujú kalórie!

21. Preháňate to s nízkotučnými potravinami

Potraviny s nižším počtom kalórií vás môžu klamať, pretože nie je ojedinelé, že sú bohaté na sodík, cukor, alebo chemické prísady – aby sa nahradili zložky, ktoré spoločnosť odstránila alebo znížila. Nielen že sú tieto „light“ verzie menej výživné, ale tiež chutia „ľahšie“, čo vedie k ich zvýšenej konzumácií. Pravdepodobne to skončí pri skonzumovaní viac kalórií než keby ste zjedli nie „ligh“ verziu danej potraviny.

22. Nevediete si denník

Písanie toho, čo počas dňa zjete je zásadný spôsob ako sledovať denný príjem kalórií. Nemyslite si, že to stojí za tú námahu? Štúdiá zistili, že tí, ktorí boli najviac úspešný v chudnutí si viedli svoj denník.

23. Vždy večeriate vonku

Ísť do svojej obľúbenej reštaurácie alebo fast foodu je skvelý spôsob ako sa uvoľniť, ale máte väčšiu pravdepodobnosť prejedenia sa – či už sa jedná o predjedlo, vyprážané jedlá alebo dezert. Tiež presne neviete, koľko obsahuje to a to jedlo kalórií, pretože nie sú označené. Ak sa toho nechcete vzdať, potom si skúste jedlo rozdeliť s priateľom alebo sa objednajte niečo zdravé, ako sú šaláty a grilované kura a popíjajte minerálku namiesto vína.

24. Nikdy si „nedoprajete“

Toto stojí na opačnej strane zdravej výživy – niekoľko málo hranoliek alebo kus čokoládovej torty nezničí celú vašu snahu pri chudnutí. Štúdia zistila, že nie je nutné, aby ste zvýšili intenzitu tréningu deň potom, čo zjete kus torty a že denný rozptyl ktorý sa neodrazí na váhe je až 600 kalórií – ale musíte dodržovať zdravú výživu v dlhodobom horizonte.

25. Jete zlé občerstvenie po tréningu

Občerstvenie po cvičení je len občerstvenie. A ak nie je čas obeda alebo večere, všetko čo po tréningu zjete by malo mať okolo 150 kalórií. Vzhľadom k tomu, že aj zdravé potraviny môžu mať vysoký obsah kalórií (napr. rôzne ochutené cereálne tyčinky), vždy sa presvedčte o ich obsahu pred tým ako ich vytiahnete z vaku.

 

 

Zdieľať.

O autorovi

mm

Andrej Kesely sa narodil v roku 1980 v Trnave, v znamení rýb. Je slobodný, 0 detí. Má akademický titul Ing. zo Žilinskej Univerzity a Mgr. z Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. V súčasnosti pracuje ako SZČO v oblasti internetového marketingu. Vaše podnety a názory mu môžete zasielať na ak.vitalne@gmail.com. Instagram: ak.vitalne