6 zelenín na rýchle chudnutie

0

Že je zelenina vhodná na chudnutie nie je žiadna prevratná novinka, ale vedeli ste, že pokiaľ ide o rýchle chudnutie, niektorá zelenina pomáha viac? Je to pravda! Vďaka svojmu unikátnemu zloženiu živín, niektorá zelenina vám pomôže naštartovať a zrýchliť metabolizmus a spaľovať tuk (i na bruchu!). A to je len vrchol ich všetkých zdravotných benefitov.

Prečítajte si nasledovných 6 lahodných zelenín a ako ich môžete ľahko zaradiť do vašeho jedálnička.

1. Paprika

Paprika

Možno ste už počuli, že pikantná paprika vám pomôže spáliť kalórie, ale vedeli ste, že sladká paprika môže mať tiež rovnaký účinok? Vďaka látke DCT (dihydrokapsiát), ktorá zrýchľuje metabolizmus a vysokému obsahu vitamínu C vám sladká červená a zelená paprika pomôže schudnúť. 1 porcia papriky vám dodá až trojnásobok dennej odporúčanej dávky vitamínu C – živiny, ktorá pôsobí proti stresu, a tým pádom aj ukladaniu tukov v brušnej oblasti. Môžete skúsiť  aj plátky papriky s humusom pre ľahký olovrant. Taktiež je vhodná do omeliet a šalátov, alebo ako príloha k mäsitým jedlám.

2. Brokolica

Brokolica

Okrem toho, že brokolica pomáha odvrátiť rakovinu prostaty, prsníka, pľúc a kože, táto zelenina môže tiež pomôcť pri boji s nadváhou. Podľa odborníkov obsahuje brokolica rastlinnú sírovú zlúčeninu s názvom sulforafán, ktorá zvyšuje hladinu testosterónu a bojuje s ukladaním telesného tuku. Je tiež bohatá na vitamín C, živiny, ktoré pomáha znižovať hladinu kortizolu v stresových situáciách. Jediná nevýhoda? Je možné, že niektorí ľudia s citlivým zažívaním budú mať problémy s vetrami. To však nie je dôvod vyhýbať sa tejto zelenine. Je výborná ako príloha k jedlám alebo do cestovín.

3. Špenát

Špenát

Nemusí vypadať vôbec lákavo, ale i špenát vám môže skutočne pomôcť k tomu, aby ste spálili kopec kalórií. Ako? Táto zelenina je bohatá na bielkoviny (1 porcia špenátu má toľko bielkovín ako vajíčko uvarené natvrdo). Bielkovina pomáha obnove a rastu svalovej hmoty. Nezabudnite: Čím viac svalovej hmoty máte, tým viac kalórií v pokoji spálite! A naviac, špenát je tiež bohatý na thylakoidy, zlúčeniny, o ktorej bolo preukázané, že výrazne znižuje chute a podporuje chudnutie. Nezabudnite pridať špenát do svojho jedálnička, aby ste si užili jeho výhody. Je vynikajúci varený s trochou cesnaku, olivovým olejom a citrónom.

4. Uhorky

Uhorky

Uhorky sú nízko kalorické, bohaté na vlákniny a v octovom náleve dobrou správou pre váš obvod pása. V skutočnosti jedna uhorka má len 15 kalórií a 2 gramy vlákniny, takže tri alebo štyri uhorky denne vás môžu nasýtiť s menej ako 100 kalóriami! Každý vie, že jedna z rozhodujúcich vecí pri chudnutí je nemaškrtiť medzi hlavnými jedlami. Ocot tiež pomáha v chudnutí: štúdie ukazujú, že kyslé potraviny pomáhajú zvýšiť rýchlosť, pri ktorej telo spaľuje sacharidy až o 40 percent a a čím rýchlejšie telo spaľuje sacharidy, tým skôr telo začne spaľovať prebytočný tuk. Pridajte si preto nakladané uhorky do sendvičov alebo si ich dajte len tak samotné, ak na ne dostanete chuť.

5. Zemiaky

Zemiaky

Ak zvyknete jesť zemiaky priamo z rúry alebo varené, prichádzate o hlavnú výhodu zemiakov v boji proti tuku. Ak necháte zemiaky v chladničke a budete ich jesť za studena, ich stráviteľné škroby sa premenia na rezistentné prostredníctvom procesu nazývaného retrogradácia. Ako názov napovedá, rezistentný škrob dobre odoláva procesu trávenia a tým podporuje oxidáciu tukov a znižuje brušný tuk. Vzhľadom k tomu, že jesť studené pečené zemiaky neznie príliš lákavo, prečo nepoužiť vychladnuté zemiaky na výrobu zemiakového šalátu? Tu je jednoduchý návod na zemiakový šalát: Pečieme červené zemiaky v rúre, kým nie sú prepečené a necháme vychladnúť. Potom ich nakrájame na malé plátky a potrieme horčicou, pridáme čerstvú papriku, nakrájanú zelenú cibuľku, kôpor a biely jogurt, okoreníme. Zmiešajte všetko dohromady a dáme do chladničky. Podávame chladené.

6. Cibuľa

Cibuľa

Cibuľa je bohatá na kvercetín – flavonoid, ktorý zvyšuje prietok krvi a aktivuje proteín v tele, ktorá pomáha regulovať hladinu glukózy, spaľuje uložený tuk a zabraňuje tvoreniu nových tukových buniek. Nehovoriac o tom, že cibuľa hrá dôležitú úlohu v kardiovaskulárnom zdraví. Cibuľa v kuchyni nám pomôže znížiť hladinu cholesterolu, odvrátiť kornatenie tepien a pomáha udržiavať zdravú hladinu krvného tlaku. A najlepšia časť? Cibuľa je super nízko kalorická a ľahko sa hodí do takmer čohokoľvek, od polievok, domácich sendvičov, do cestovín, šalátov, zeleninových príloh, do ryže a omeliet.

 

Zdieľať.

O autorovi

mm

Andrej Kesely sa narodil v roku 1980 v Trnave, v znamení rýb. Je slobodný, 0 detí. Má akademický titul Ing. zo Žilinskej Univerzity a Mgr. z Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. V súčasnosti pracuje ako SZČO v oblasti internetového marketingu. Vaše podnety a názory mu môžete zasielať na ak.vitalne@gmail.com. Instagram: ak.vitalne