9 účinných domácich prostriedkov na artritídu

0

Existuje mnoho foriem artritídy. Toto ochorenie je charakterizované zápalom jedného alebo viacerých kĺbov a výsledná bolesť môže vážne ovplyvniť schopnosť človeka k účasti na akejkoľvek fyzickej činnosti, či už sa jedná o prácu alebo zábavu.

Každý trpiaci chronickou bolesťou vám povie, že človek sa môže naučiť vyrovnať s bolesťou alebo sa pokúsiť o liečbu príznakov s liekmi, ktoré môžu mať škodlivé vedľajšie účinky. Či tak alebo onak, negatívny dopad na kvalitu života človeka s artritídou nie je možné ignorovať.

Existuje niekoľko prírodných domácich prostriedkov, ktoré môžu zmierniť príznaky tohto pre mnoho ľudí vysiľujúceho stavu. V tomto článku si popíšeme niekoľko z nich.

1. Cvičenie

Zatiaľ čo mnoho ľudí verí, že cvičenie je na artritídu nevhodné, tento názor je vlastne mýtus. Existuje veľa nenáročných aktivít, ako je plávanie, beh po poľných cestách, alebo dokonca len prechádzka okolo domu pre tých, ktorí sú vážne z formy. Tieto aktivity môžu veľmi pomôcť pri rehabilitácií a zlepšiť celkové zdravie. Zdvíhanie závažia alebo činiek pre nabratie sily môže viesť k lepšej podpore svalov a menej stresu pre kĺby.

2. Chudnutie

Jedným z najväčších faktorov, ktoré prispievajú k bolesti artritídy je váha. Kĺby, ktoré musia nosiť viac kíl budú bolieť oveľa viac, než tie, ktoré nosia ľahšiu záťaž. Zlepšite si preto svoj jedálniček a pridajte k tomu navrch ľahké kardiovaskulárne cvičenia. To celkovo môže mať dramatický pozitívny dopad na zmiernenie bolesti od artritídy.

3. Glukosamín sulfát

O účinnosti glukosamín sulfátu sa doteraz vedú siahodlhé spory. Existujú ale štúdie, ktoré ukazujú, že denná dávka v priemere 1500 mg glukosamín sulfátu môže pomôcť zmierniť príznaky osteoartrózy. Ale vyhnite sa užívaniu viac bežnejšieho glukosamín HCl, pretože bolo preukázané, že je do značnej miery neefektívny na liečbu príznakov artritídy.

4. Krém s kapsaicínom

Nie je na 100% isté, prečo krem s kapsaicínom funguje. Jeden názor je, že extrakt zo štipľavej papriky  sa vsiakne do pokožky a prechodne umrtví nervové zakončenia tam kde je aplikovaný. Bez ohľadu na to, prečo to funguje, je krém s kapsaicínom bežne používaný ako liečivo pre úľavu od bolesti kĺbov. Tieto krémy sa dajú ľahko zakúpiť vo väčšine drogérií a v supermarketoch, alebo si môžete pripraviť svoj vlastný, ak chcete mať 100%nú kontrolu nad zložkami ktoré v kréme sú.

Pri manipulácii s pálivou paprikou vždy používajte rukavice. Vyhnite sa kontaktu s citlivými oblasťami a sliznicou pretože kapsaicín spôsobuje extrémne podráždenie a je ťažké ho neutralizovať keď už príde do styku s pokožkou.

5. Akupunktúra / Elektroakupunktúra

Táto stará forma východnej medicíny zahŕňa vloženie jemných ihličiek (hrúbka 0,12 – 0,35 mm) pod kožu, aby sa aktivovali tlakové body a podporil sa tak pozitívny tok energie v celom tele. Akupunktúra je teraz praktizovaná vo väčšine častí sveta a často sa používa na zmiernenie bolesti spôsobenej osteoartrózou, ako aj pri liečbe stovky ďalších zdravotných problémov.

Elektroakupunktúra zahŕňa pustenie slabého elektrického prúdu cez akupunktúrne ihly do tela pre stimuláciu tlakových bodov. Tento postup môže byť použitý pre krátkodobú úľavu od bolesti a proti opuchom v artritických kĺboch.

6. Terapia teplom a chladom

Dlhá teplá sprcha alebo vaňa ako prvá vec hneď po ránu môže veľmi pomôcť k zmierneniu stuhnutosti kĺbov, takže je možné začať deň s menšou bolesťou. Pridaním eukalyptu do horúcej kúpele si doprajete svalovú relaxáciu. Používanie vyhrievanej podušky a elektrických dek vám môže pomôcť zaspať ľahšie, pretože pomáhajú zabrániť stŕpnutiu kĺbov počas noci. Počas dňa môžu studené zábaly ponúknuť okamžitú úľavu od bolesti v krátkodobom horizonte, ak sa príznaky artritídy náhle objavia.

7. Omega-3 a kyselina gama-linolénová (GLA)

Dostatok týchto užitočných mastných kyselín v jedálničku môže znížiť stuhnutosť kĺbov, mimo iných pozitívnych účinkov. Omega-3 môže byť prijímaná v podobe potravinových doplnkov alebo získaná z potravín ako ľanové semená, Chia semená a lososa. GLA sa primárne nachádza v olejoch rastlinného pôvodu, ako je olej pupalkový, borákový a z čiernych ríbezlí.

8. Kurkuma

Kurkuma je voňavé zlatisté korenie, bylinka z rodiny zázvoru. Často sa používa v indických pokrmoch a aj v niektorých blízkovýchodných kuchyniach. Kurkuma nielenže pridáva úžasnú farbu a chuť k jedlu, ale tiež obsahuje kurkumín – prírodný fenol s protizápalovými účinkami.

9. Pravidelná masáž

Ak si to môžete dovoliť, alebo poznáte niekoho, kto je to ochotný urobiť pre vás, tak si skúste dopriať masáž každý 1 alebo 2 týždne. To môže viesť k znateľnému zlepšeniu v tom ako sa vaše telo cíti. Uvoľnenie napätia okolo artritických kĺbov zmierni stres ktorý je kladený na kosti a pomôže vám zrelaxovať.

Artritída môže byť veľmi ťažký stav, ale to nemusí znamenať bolesti po zvyšok života, alebo koniec všetkým fyzickým aktivitám. Mnohé z uvedených rád v kombinácii s dobrou stravou a správnym množstvom cvičení alebo fyzikálnych terapií môže znížiť jej príznaky. Dostanete sa späť na nohy a k svojmu bežnému životnému štýlu.

Share.

About Author

mm

Andrej Kesely sa narodil v roku 1980 v Trnave, v znamení rýb. Je slobodný, 0 detí. Má akademický titul Ing. zo Žilinskej Univerzity a Mgr. z Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. V súčasnosti pracuje ako SZČO v oblasti internetového marketingu. Vaše podnety a názory mu môžete zasielať na ak.vitalne@gmail.com. Instagram: ak.vitalne