7 najlepších prírodných svalových relaxérov

0

Už ste niekedy cítili svoje svaly tvrdé alebo stuhnuté? Odborne sa nazýva tento jav svalové kŕče. Tento typ kŕčov sa môže stať každému z rôznych dôvodov a na mnohých oblastiach tela.

Kŕče sa bežne vyskytujú v bruchu, v rukách a v nohách. Môžete ich tiež cítiť v lýtkach, kolenných šľachách a kvadricepsoch a pozdĺž hrudného koša. Mnoho prípadov jednoduchých svalových kŕčov je spôsobených intenzívnym cvičením a energickým športom. Trpezlivosť, odpočinok, jemné naťahovanie a masáž svalov môžu pomôcť zmierniť bolesť.

Ľudia s akútnou bolesťou krku a chrbta často trpia svalovými kŕčmi. Tehotné ženy sú tiež náchylné na svalové kŕče kvôli náhlemu zvýšeniu hmotnosti. Menštrujúce ženy majú svalové kŕče v dôsledku kontrakcií maternice, hoci závažnosť bolesti sa líši podľa človeka. Svalové kŕče sú častým vedľajším účinkom chronických stavov, ako je roztrúsená skleróza , svalová dystrofia a McArdleova choroba.

Zatiaľ čo svalové kŕče môžu byť bolestivé, týchto sedem prírodných prostriedkov môžu poskytnúť vašim svalom potrebnú úľavu.

Harmanček

Harmanček je starodávna bylinka, ktorá sa používa na liečbu rôznych ochorení vrátane i svalových kŕčov. Obsahuje 36 flavonoidov, čo sú zlúčeniny, ktoré majú protizápalové vlastnosti. Môžete masírovať esenciálny olej z harmavčeka na postihnuté oblasti, aby ste kŕče utlmili. Harmančekový čaj môže tiež pomôcť uvoľniť bolesť svalov.

Čerešňová šťava

Ľudia, ktorí radi behávajú maratóny musia intenzívne trénovať a to je veľká námaha na svaly. Čerešňová šťava môže pomôcť proti zápalu a bolestiam svalov, ktorá je bežná u bežcov. Štúdie ukazujú, že pitie čerešňového džúsu môže minimalizovať bolesť po behu. Antioxidačné a protizápalové vlastnosti v plodoch pomáhajú prirodzene uvoľniť svaly.

Čučoriedkový koktail

Ďalším sladkým a prirodzeným spôsobom, ako zrelaxovať svaly je konzumácia čučoriedok. Nedávna štúdia naznačuje, že čučoriedkový koktail pred a po cvičení môže pomôcť urýchliť zotavenie z poškodenia svalov. Čučoriedky majú antioxidačné účinky a ukázalo sa, že znižujú oxidačný stres a zápal.

Kajenské korenie

Kapsaicín, látka nachádzajúca sa v kajenskom korení, je prirodzený svalový relaxant. Odporúča sa často ľuďom, ktorí žijú s fibromyalgiou a reumatoidnou artritídou. Môžete ho pridať do jedla, alebo môžete nájsť kajenskú papriku vo forme kapsuly alebo krému. Keď sa používa ako krém, môžete ho aplikovať priamo na oblasti postihnuté svalovými kŕčmi.

Vitamín D

Ľudia, ktorí majú pravidelné svalové bolesti alebo kŕče môžu mať nedostatok vitamínu D. Tento vitamín sa nachádza v mnohých formách, vrátane kvapalín, tabliet a kapsúl. Môžete ho tiež získať z potravín ako sú vajcia, ryby a obohatené mlieko. Pravidelné vystavovanie sa slnečnému žiareniu je ďalším spôsobom, ako nabrať vitamín D!

Horčík

Horčík je životne dôležitý pre ľudskú telo, pretože udržuje normálnu funkciu svalov a nervov. Nedostatok horčíka, hoci zriedkavý jav, zahŕňa i svalovú bolesť. Tento minerál sa väčšinou nachádza v potravinách, ako sú banány, mandle, strukoviny a hnedá ryža.

Odpočinok

Snáď najlepším a najprirodzenejším spôsobom ako zrelaxovať svoje svaly je odpočinok. Uistite sa, že máte veľa spánku, pijete veľa tekutín a snažíte sa nepreťažovať postihnutý sval. Použitie tepelných podložiek alebo ľadových balíčkov na sval môže poskytnúť okamžitú úľavu. Niekedy sa svalové kŕče vyskytujú v dôsledku nadmerne stimulovaných svalov a ľad môže pomôcť upokojiť prenos impulzov z mozgu do hyperaktívneho svalu.

Zdieľať.

O autorovi

mm

Andrej Kesely sa narodil v roku 1980 v Trnave, v znamení rýb. Je slobodný, 0 detí. Má akademický titul Ing. zo Žilinskej Univerzity a Mgr. z Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. V súčasnosti pracuje ako SZČO v oblasti internetového marketingu. Vaše podnety a názory mu môžete zasielať na ak.vitalne@gmail.com. Instagram: ak.vitalne