3 spôsoby na prirodzené zlepšenie zraku

1

Viac ako kedykoľvek v minulosti používame a namáhame naše oči. Či už sa jedná o malé obrázky alebo text na počítačových obrazovkách, televízoroch a mobilných telefónoch, výsledok je stále rovnaký. Únava očí a zvýšenie problémov očí súvisiacich s vekom. Zhoršený zrak však nemusí byť nevyhnutnou súčasťou dlhovekého života. Ak budete postupovať podľa týchto troch tipov, určite si svoj zrak zlepšíte.

Strava pre jasný zrak

Naše oči vyžadujú pre optimálne fungovanie viaceré živiny. Začnite týmito krokmi:

  • Vitamíny A, C, E a minerály ako meď a zinok sú nevyhnutné pre zrak.
  • Antioxidanty vrátane beta-karoténu, luteínu a zeaxantínu chránia makulu (žltá škvrna – miesto na očnej sietnici, kde je najväčšia hustota čapíkov a teda aj najostrejšie videnie) pred poškodením spôsobeným slnečným žiarením. Tieto antioxidanty sa nachádzajú najmä v tmavej zelenej listovej zelenine, žĺtkoch, žltých papríkách, tekvici, sladkých zemiakoch a mrkve.
  • Potraviny bohaté na síru, cysteín a lecitín pomáhajú chrániť očnú šošovku pred tvorbou šedého zákalu. Vynikajúce možnosti zahŕňajú cesnak, cibuľu, šalotku a kapary.
  • Na antrokyanín bohaté čučoriedky, hrozno a goji bobule majú antioxidačné a protizápalové vlastnosti, ktoré môžu pomôcť zlepšiť zrak.
  • DHA je mastná kyselina nachádzajúca sa v studenovodných rybách ako je divoký losos, sardinky, makrela a treska. DHA poskytuje štruktúrnu podporu bunkovým membránam na zvýšenie zdravia očí.

Cvičte svoje oči

Tieto jednoduché cvičenia vám pomôžu udržiavať optimálny zrak a môžu tiež zredukovať opacity v sklovci (bodky vo videní). Skúste tieto cvičenia ako prvú vec ráno, pred spaním alebo kedykoľvek sa vaše oči cítia unavené. Uistite sa, že vaše ruky sú čisté a že ste celkovo uvoľnený/á. Cvičte denne a v priebehu jedného mesiaca môžete pozorovať na sebe lepšie výsledky.

  • Zahrejte si oči: Spojte si dlane dohromady, aby sa vytvorilo teplo a potom ich priložte na oči po dobu cca. piatich sekúnd. Tento postup opakujte trikrát.
  • Gúľajte s očami: Začnite s pohľadom dohora a potom pomaly krúžte očami 10 krát v smere hodinových ručičiek a 10 krát proti smeru hodinových ručičiek.
  • Zaostrite očami: Držte pero na dĺžku ramena, zamerajte si naň oči a pomaly ho priblížte, až kým nie je vo vzdialenosti asi 6 cm od nosa. Potom ho pomaly posuňte späť, pričom oči sú stále sústredené na pero. To opakujte celkovo 10 krát.
  • Masírujte si spánok: Pomocou palcových kĺbov masírujte spánok v malých kruhoch, 20 krát v jednom smere a 20 v druhom. Opakujte rovnaké cvičenie nad stredom obočia na čele, potom pod očami na oboch stranách nosového mosta.
  • Doprajte si mini odpočinok: Zakloňte hlavu, zatvorte oči a uvoľnite sa na 3 minúty.

Dajte svojim očiam odpočinok a uvoľnenie

Dostatočný spánok je nevyhnutný pre zdravie očí. Spánok umožňuje očiam si úplne odpočinúť, opraviť a obnoviť sa. Nedostatok spánku môže oslabiť váš zrak a tak si skúste dopriať 8 hodín výdatného spánku.
Doprajte očiam prestávku raz za hodinu počas vášho pracovného dňa: Odpočiňte si 10 minút na každých 50 minút, ktoré ste strávili čítaním alebo pred počítačom. Ak sa vaše oči cítia príliš unavené, ľahnite a priložte si chladné plátky z uhoriek na očné viečka.

Zdieľať.

O autorovi

mm

Andrej Kesely sa narodil v roku 1980 v Trnave, v znamení rýb. Je slobodný, 0 detí. Má akademický titul Ing. zo Žilinskej Univerzity a Mgr. z Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. V súčasnosti pracuje ako SZČO v oblasti internetového marketingu. Vaše podnety a názory mu môžete zasielať na ak.vitalne@gmail.com. Instagram: ak.vitalne

  • Karin Valentová

    odporucam ocnu jogu dostatok spanku a ocutein vitaminy, spravna starostlivost vam viem zostrit a tym zlepsit zrak