Potraviny ktorým sa treba vyhnúť počas peľovej sezóny

0

Ak trpíte alergiou na peľ, nemusíte sa pozerať do kalendára aby ste zistili, či prichádza alergická sezóna. Začnete trpieť typickými príznakmi ako sú kýchanie a svrbenie nosa. Keď je hladina peľu vysoká, ľudia  často užívajú lieky na alergiu a vyhýbajú sa pobytu vonku. Ďalšou možnosťou na zníženie príznakov alergie je vyhnúť sa niektorým potravinám, ktoré sezónne alergie zhoršujú.

Surové ovocie a zelenina, ktoré na seba reagujú

Váš imunitný systém si môže pomýliť rastlinné bielkoviny obsiahnuté v niektorom ovocí a zelenine ako peľ, čo môže spôsobiť alergickú reakciu v tele. Táto reakcia, ak konzumujeme potraviny v surovej forme, zvyšuje symptómy alergie, ako je svrbenie pier, úst a hrdla krátko po jedle. Napríklad banány a cukety môžu takto vo vašom tele reagovať, ak ste alergický na ambróziu. Varenie, pečenie, konzervovanie alebo zohrievanie ovocia a zeleniny v mikrovlnke môže zničiť proteíny. Tieto proteíny spôsobujú neželané reakcie, takže ovocie a zelenina, ak nie je surová, sa môžu naďalej konzumovať i počas alergickej sezóny.

Mliečne potraviny, ktoré zahusťujú hlien

Niektoré potraviny môžu zhustiť hlien, ktorý telo produkuje. Tento hlien sa produkuje s cieľom chrániť telo pred potenciálne škodlivými cudzími látkami. Hlien by mal byť čistý a bežný, aby zbavil telo alergénov. Keď hlien zhustne tak nebude dobre prechádzať telom a alergény môžu v tele uviaznuť skôr než sa vyčistia cez nos a ústa. Mlieko a mliečne výrobky ako napríklad syr a jogurt, spôsobujú, že hlien je hustejší, čo s väčšou pravdepodobnosťou môže dráždiť hrdlo. Nie je dokázané, že mliečne výrobky produkujú hlien, ale ak trpíte alergiou, budete sa chcieť vyhnúť mliečnym výrobkom aby hlien nebol tak silne hustý.

Potraviny, ktoré propagujú histamín

Niektoré potraviny – najmä tie, ktoré boli fermentované – obsahujú alebo môžu spôsobiť, že telo produkuje látku nazývanú histamín. Histamín sa prirodzene uvoľňujete pri boji s alergénmi. Spôsobuje ale aj klasické sezónne alergické príznaky, ako sú kýchanie a svrbenie očí a nosa. Vyhýbanie sa jedlám, ktoré sú bohaté na histamín vám môže pomôcť pri znížení hladiny ktoré uvoľňuje telo, čo môže znížiť vaše príznaky alergie. Špecialisti na astmu hovoria, že potraviny podporujúce histamín zahŕňajú syry, spracované mäso, údené ryby, sušené ovocie ako hrozienka, huby, avokádo, baklažán, paradajky, kyslá smotana a potraviny, ktoré obsahujú ocot. Alkoholické nápoje, najmä víno a pivo, tiež podporujú histamín.

Share.

About Author

mm

Andrej Kesely sa narodil v roku 1980 v Trnave, v znamení rýb. Je slobodný, 0 detí. Má akademický titul Ing. zo Žilinskej Univerzity a Mgr. z Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. V súčasnosti pracuje ako SZČO v oblasti internetového marketingu. Vaše podnety a názory mu môžete zasielať na ak.vitalne@gmail.com. Instagram: ak.vitalne