Sú ovsené vločky dobré na trávenie?

0

Medzi hlavné výhody pravidelnej konzumácie ovsených vločiek patrí zlepšenie vstrebávania živín a zdravie čriev. A to sú len niektoré z výhod ovsených vločiek na trávenie. Aj keď sú ovsené vločky skutočne prospešné pre tráviaci trakt, pre niektorých ľudí môže byť ich konzumácia problematická. Ešte pred naplnením svojej misky si musíte byť vedomí niekoľkých komplikácií z príliš veľkého obsahu vlákniny.

Zlepšenie absorpcie živín

Asi polovica vlákniny obsiahnutej v ovsených vločkách je rozpustná vo vode. Keď sa rozpustná vláknina zmieša s vodou, vytvorí hustú masu. Tento materiál sa pohybuje pomaly v črevách a tak spomaľuje trávenie jedla. Výsledkom je, že vitamíny, minerály a iné výživné zložky majú dostatok času, aby sa absorbovali cez črevné steny. Táto pomaly sa pohybujúca masa dokonca spomaľuje absorpciu cukru a udržuje glukózu na stabilnejšej úrovni.

Udržiavanie vecí v pohybe

Zvyšná polovica vlákniny v ovsených vločkách je nerozpustná. Môžete si ju predstaviť ako malú kefku, ktorá sa prediera cez vaše črevá a vymetá každý ich kútik. Okrem zlepšenia pravidelnosti stolice ju tiež zmierňuje a celkovo má na túto potrebu pozitívny vplyv. Pravidelné pohyby čriev môžu pomôcť odstrániť toxíny z vášho tela, čo by mohlo znížiť riziko vzniku niektorých druhov rakoviny.

Tráviace problémy

Problémy môžu nastať pri prílišnej konzumácií vlákniny z ovsených vločiek. Náhle príjem vlákniny niekedy spôsobuje zápchu. Hnačka, brušné kŕče, plynatosť a nadúvanie sú ďalšie možné komplikácie. Denná dávka vlákniny na 1000 kalórií sa pohybuje na úrovni 14 gramov. Jedna šálka varených ovsených vločiek obsahuje 4 gramy vlákniny. Pri problémoch znížte dávku na polovicu a zvyšujte ju každých pár dní podľa potreby.

Ostatné detaily

Vláknina potrebuje vodu, aby udržala tráviaci trakt vlhký a priechodný aby sa všetko mohlo pohybovať spolu s minimálnymi vedľajšími účinkami. Zatiaľ čo priemerná 1-šálka uvarených ovsených vločiek má takmer 200 ml vody, stále budete potrebovať piť dostatočné množstvo vody počas celého dňa. Okrem úžitku z trávenia môžu účinky rozpustnej vlákniny v ovsených vločkách spomaľovať absorpciu cukru a udržiavať hladinu cukru v krvi v prijateľných hladinách. Rozpustné vlákno z ovsených vločiek sa dokonca viaže so žlčovými kyselinami v čreve, čo pomáha vylučovať nadmerný cholesterol a v konečnom dôsledku znižuje hladinu cholesterolu.

Share.

About Author

mm

Andrej Kesely sa narodil v roku 1980 v Trnave, v znamení rýb. Je slobodný, 0 detí. Má akademický titul Ing. zo Žilinskej Univerzity a Mgr. z Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. V súčasnosti pracuje ako SZČO v oblasti internetového marketingu. Vaše podnety a názory mu môžete zasielať na ak.vitalne@gmail.com. Instagram: ak.vitalne