5 potravín pre silné a zdravé nechty

0

Silné, zdravé a dlhé nechty, ktoré sa ťažko lámu – to je starostlivo uchovávané tajomstvo krásy každej ženy. Ale ak nie ste spokojné s rôznymi chemickými a akrylovými alternatívami, existuje aj prirodzenejšia cesta, ako dostať nádherné nechty: zdravšie jesť. A tak to má byť, i vaša strava môže spôsobiť slabé nechty, ktoré jednoducho nebudú rásť a budú sa často lámať.

V tomto článku nájdete päť bežných (a chutných) potravín, ktoré sú nabité živinami potrebné pre vaše nechty aby boli dlhé a silné. Ale najlepšie je, že tieto superpotraviny sú tiež vhodné i pre vás a majú mnoho ďalších zdravotných výhod. Jedzte lepšie, vyzerajte lepšie, cíťte sa lepšie prirodzenou cestou!

Mandle

Mandle sú „celebritou“ vo svete orechov. Sú bohaté na základné živiny vrátane vitamínu E, vápnika, horčíka a bielkovín. A pretože balia takýto úder, urobia skvelé zdravé občerstvenie medzi jedlami. Ale vedeli ste, že mandle sú tiež výborným zdrojom biotínu? To je živina, ktorá sa pridáva ku všetkým tým drahým vlasovým, kožným a nechtovým produktom.

Kakao

Áno, toto sú bôby z ktorých sa vyrába naša „dekadentná“ pochúťka: čokoláda. Ale kakao je len jednou z ingrediencií v čokoláde. Môžete si ho teda vychutnať ako chuťovku bez prídavku tuku a cukru. Kakao je tiež jednou z potravín s najvyššou koncentráciou horčíka, železa a zinku (všetky sú to základné živiny pri tvorbe nechtov). Je tiež plný silných B vitamínov, ktoré ovplyvňujú všetko od nálady až po metabolizmus!

Šalviové semená (chia)

Len malá porcia týchto drobných semiačok môže telu dodať obrovské množstvo vápnika a bielkovín (obidva prvky/živiny sú nevyhnutné pre lesklé a zdravé nechty). Môžete si posypať semiačkami čokoľvek, čo budete jesť alebo piť. Nachádza sa tiež vo veľkom množstve nápojov a potravinárskych výrobkov (ako sú celozrnné čipsy a lupienky) v uličkách s BIO potravinami v miestnom supermarkete. Šalviové semená môžete tiež kúpiť vo veľkom balení, čo dramaticky znižuje náklady na pridanie tejto zdravej potraviny do akékoľvek jedla.

Tekvicové semiačka

Tieto obľúbené semiačka si teraz môžete dopriať po celý rok. Pečené, surové alebo korenené s vašimi obľúbenými sladkými alebo slanými koreninami, tekvicové semiačka sú veľmi bohaté na živiny. Obsahujú železo, bielkoviny a zinok. Môžete získať až 23% dennej odporúčanej dávky zinku (ktorá zabraňuje poškodeniu tkaniva a podporuje imunitu) len z ¼ šálky tekvicových semienok! Nedostatok zinku je často zistený pomocou bielych škvŕn ktoré sa tvoria na vašich nechtoch. Pokúste sa pridať tekvicové semienka do ovsených vločiek alebo ich skúste zapiecť do pečiva alebo iných potravín.

Ananás

Toto vynikajúce tropické ovocie je jedným z najlepších prírodných zdrojov vitamínu C (viac než i pomaranče). Vitamín C je dôležitý pri produkcií kolagénu – dôležitý pre zdravo vyzerajúcu pokožku a nechty. Ananás obsahuje tiež jedinečný enzým (bromelaín), ktorý pomáha telu ľahšie stráviť proteín ktorý konzumujete počas dňa. Viac bielkovín a viac vitamínu C všetko z jedného sladkého zdroja.

Share.

About Author

mm

Andrej Kesely sa narodil v roku 1980 v Trnave, v znamení rýb. Je slobodný, 0 detí. Má akademický titul Ing. zo Žilinskej Univerzity a Mgr. z Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. V súčasnosti pracuje ako SZČO v oblasti internetového marketingu. Vaše podnety a názory mu môžete zasielať na ak.vitalne@gmail.com. Instagram: ak.vitalne